Nowy Ford GT z hybrydową szybą Gorilla Glass

Dzięki współpracy z firmą Corning, nowy Ford GT wyposażony zostanie w elementy wykonane ze szkła Gorilla Glass, wykorzystywanego dotychczas głównie przy produkcji smartfonów i tabletów.

Rozwiązanie opracowane przez firmę Corning oraz Forda znajdzie zastosowanie w przedniej szybie pojazdu, a także w przeszklonej, tylnej pokrywie silnika. Dzięki niemu, masę Forda GT udało się obniżyć o około 5,5 kg, co pozytywnie wpłynie na osiągi samochodu i jego zachowanie na drodze.

Konwencjonalne, laminowane szyby samochodowe składają się z dwóch warstw hartowanego szkła, rozdzielonych wewnętrzną warstwą spoiwa z tworzywa sztucznego. Innowacyjna szyba nowego Forda GT to natomiast struktura, której warstwę wewnętrzną stanowi tafla pancernego szkła Gorilla Glass, warstwę środkową spoiwo termoplastyczne o właściwościach dźwiękochłonnych, a warstwę zewnętrzną tafla hartowanego szkła.

Reklama

Kompozycja ta cechuje się zwiększoną wytrzymałością, odpornością na zarysowania oraz jest o blisko 30% lżejsza od szyb wykonanych z tradycyjnego szkła, których grubość mieści się w przedziale od czterech do sześciu milimetrów. Hybrydowa Gorilla Glass osiąga w porównaniu z nimi wartości od trzech do czterech milimetrów.

"Hybrydowe szkło Gorilla Glass to wspaniały przykład udanej współpracy Forda z dostawcami, prowadzącej do innowacji na niemal każdym polu. Jesteśmy podekscytowani perspektywą dalszych badań potencjału tej technologii, które pozwolą nam odkryć jej inne zastosowania" - powiedział Hau Thai-Tang, wiceprezes Ford Group.

Amerykański koncern już od jakiegoś czasu poszukiwał rozwiązań, dzięki którym możliwe stałoby się w przyszłości zastąpienie tradycyjnych szyb innowacyjnymi rozwiązaniami. Wybór padł ostatecznie na firmę Corning, której technologię wykorzystują od kilku lat producenci urządzeń mobilnych.

Na mocy podjętej współpracy, przedstawiciele obu marek powołali specjalny zespół ekspertów, który zajął się opracowaniem szkła o konstrukcji hybrydowej, z myślą o branży samochodowej. Efektem prac była szyba Gorilla Glass, która z powodzeniem przeszła szereg testów wytrzymałościowych.

Składały się na nie m.in. jazda autem na wyboistych i nierównych nawierzchniach, rzucanie w materiał rozmaitymi przedmiotami, test zachowania szyb podczas dachowania oraz próby w tunelu aerodynamicznym. Sukces koncepcji sprawił, że amerykański koncern zdecydował się zastosować ją w nowym Fordzie GT.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ford GT
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy