Nowe silniki Mercedesa

Mercedes poinformował, że do gamy silników, z którymi dostępna jest klasa C, wkrótce dołączą dwie sześciocylindrowe jednostki napędowe.

Na czele silników diesla, montowanych w samochodach klasy C, stanie wkrótce nowy silnik V6, o mocy 165kW/224 KM. Posiada o 32 procent większą moc nominalną niż jednostka pięciocylindrowa (125 kW/170 KM), którą zastępuje. W połączeniu z montowaną jako opcja siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC, która nie była dotąd oferowana w samochodach klasy C, silnik ten w porównaniu do wycofywanego modelu zapewnia o ponad 27 procent większy maksymalny moment obrotowy, wynoszący 510 Nm. To nowe maksimum dla sześciocylindrowego silnika dieslowskiego pojawia się przy 1600 obrotach na minutę i utrzymuje na stałym poziomie do 2800 obrotów na minutę. Dzięki temu model C 320 CDI (limuzyna) osiąga 100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy, a przyspieszenie od prędkości 60 do 120 km/h zajmuje jedynie 6,2 sekundy.

Reklama

Pomimo znacznego zwiększenia osiągów, sześciocylindrowa limuzyna nie ma większego od poprzednika apetytu na paliwo. Jego zużycie wynosi od 7,3 litra do 7,6 litra na 100 kilometrów (zużycie paliwa według NEDC, w jeździe mieszanej ze skrzynią biegów 7G-TRONIC).

Nowy silnik CDI zaskakuje także wskaźnikami emisji spalin. Najnowocześniejszy system wtrysku paliwa oraz precyzyjna kontrola spalania zapewniają pełną zgodność z wyśrubowanymi normami emisji spalin EU 4, bez konieczności montażu filtra cząsteczek stałych (DPF). DPF jest jednakże montowany w standardzie dla samochodów C 320 CDI sprzedawanych w Niemczech, Austrii, Holandii oraz Szwajcarii, zapewniając dalszą redukcję emisji cząsteczek.

Nowo opracowane wtryskiwacze piezoelektryczne działają o wiele szybciej i precyzyjniej niż poprzednio stosowane zawory elektromagnetyczne, zapewniając lepszą kontrolę dostarczania paliwa do cylindrów. Pozwala to na precyzyjne dostosowanie wtrysku paliwa do aktualnego obciążenia i szybkości silnika. Na jeden suw dokonywanych jest pięć wtrysków paliwa, a maksymalne ciśnienie wynosi 1600 bar.

Kolejną nową wersją, która pojawi się wkrótce na rynku będzie C 350. Maksymalna moc 200 kW/272 KM i maksymalny moment obrotowy w wysokości 350 Nm to podstawowe dane techniczne tego silnika.

Nowa jednostka w C 350 zapewnia maksymalny moment obrotowy wyższy o 13 procent i moc większą o 25 procent w porównaniu do poprzedniego silnika sześciocylindrowego, montowanego w samochodach Klasy C. Dzięki niemu osiągi limuzyny i kombi można śmiało określić jako sportowe. Przy opcjonalnej skrzyni 7G-TRONIC, samochód osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy (poprzedni model: 7,7 sekundy), a przyspieszenie od 60 do 120 km/h w 6,1 sekundy (dane dla limuzyny). Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczana elektronicznie).

Zużycie paliwa według NEDC w jeździe mieszanej wynosi od 9,5 litra do 9,8 litra na 100 kilometrów (limuzyna). Nowy sześciocylindrowy model Klasy C jest więc znacznie oszczędniejszy niż wycofywany model C 320 (10,9 l/100 km). Oszczędność paliwa przekracza 12 procent, pomimo zwiększonych osiągów silnika. W połączeniu z opcjonalną siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC, zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie od 9,7 to 10,0 litra na 100 kilometrów. Jest to około pięcioprocentowa oszczędność w porównaniu do poprzedniego modelu.

Wraz z nowymi silnikami, w klasie C pojawi się model specjalny "Sport Edition". Charakteryzuje się on sportowym wyglądem, a w odmianie "Sport Edition +" także sportowymi właściwościami jezdnymi.

"Sport Edition", czyli edycja sportowa - i nazwę tę należy traktować dosłownie - to nowy, specjalny model klasy C, dostępny na rynku od marca 2005, we wszystkich wersjach tego samochodu: limuzynie, kombi i coupé. Będzie on oferowany w dwóch wersjach: atrakcyjnej cenowo wersji podstawowej, oraz odmianie "Sport Edition+". "Sport Edition" charakteryzuje pakiet stylizacyjny nadwozia, opracowany przez AMG, składający się ze zmienionych zderzaków przednich i tylnych, oraz osłon progów ("Sport Edition+"); 17-calowe obręcze kół wykonane z aluminium; szerokie opony o rozmiarach 225/45 R 17 (przód) i 245/40 R 17 (tył); zawieszenie sportowe (w wersji "Sport Edition+"); jak również reflektory biksenonowe.

Atrapa chłodnicy w limuzynie i kombi jest wykończona przykuwającym uwagę srebrnym lakierem, podczas gdy w wersji Sportcoupé zamontowano atrapę typu EVOLUTION. Dodatkowe elementy to klamki drzwi lakierowane w kolorze nadwozia, chromowane rury wydechowe oraz boczne listwy ozdobione logo.

Model "Sport Edition" oferowany jest we wszystkich wersjach silnika montowanych w samochodach Klasy C. Nadwozie dostępne jest w kolorze iridium silver (irydowe srebro) lub diamond black (diamentowa czerń) z czarnym wnętrzem.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przyspieszenie | limuzyna | silnik | procent | silniki | paliwa | sport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy