Nissan i Renault 5 lat razem

Pięć lat temu, w dniu 27 marca 1999 roku, podpisane zostało porozumienie, na mocy którego powstał Sojusz Nissan-Renault. Z okazji okrągłej rocznicy tego wydarzenia, oba koncerny odnowiły postanowienia zawartego sojuszu i określiły wspólne cele na przyszłość.

Wspólną ambicją Sojuszu jest opracowywanie i wdrażanie strategii wzrostu przy jednoczesnym zachowaniu zyskowności oraz osiągnięciu następujących trzech celów:

Reklama

1. Być postrzeganym przez klientów jako jedna z trzech najlepszych na świecie grup motoryzacyjnych pod względem jakości oferowanych produktów i usług, w każdym regionie i w każdym segmencie rynku.

2. Być jedną z trzech najlepszych grup motoryzacyjnych pod względem technologicznym, przy czym każdy z partnerów jest liderem w specyficznej dla siebie dziedzinie.

3. Konsekwentnie utrzymywać się w gronie trzech grup motoryzacyjnych o najwyższym na świecie poziomie zysku operacyjnego, generowanego w oparciu o utrzymywanie wysokiej marży zysku operacyjnego i realizowanie wzrostu sprzedaży.

Stworzenie sojuszu miało na celu osiągnięcie stabilnego i dochodowego rozwoju partnerów. Umowa o współpracy dała początek silnej grupie producentów samochodów, która tworzy około 5 milionów pojazdów rocznie. Grupa sprzedaje szeroki wachlarz produktów klientom obu firm pod nazwami 5 marek: Nissan oraz Infinity dla Nissana oraz Renault, Dacia i Samsung dla grupy Renault. Nissan posiada 15% udziałów w Renault, natomiast Renault 44,4% udziałów firmy Nissan.

W 1999 roku, grupa Nissan-Renault znalazła się wśród sześciu przodujących grup motoryzacyjnych z udziałem 9,1% na rynku samochodów osobowych. Od tego czasu wyniki sprzedaży poprawiają się z roku na rok. Łączna sprzedaż sojuszu Nissan-Renault na świecie w 2002 roku wyniosła 5 180 975 sztuk (w tym 2 771 000 w grupie Nissana a 2 403 975 w grupie Renault), co stanowi wzrost o 2,9 % w porównaniu do 2001 roku. W 2003 roku grupa Nissan-Renault sprzedała 5 357 315 aut, co oznacza wzrost o 4.2% w porównaniu z 2002 rokiem. Sojusz Nissan-Renault znajduje się na 5 miejscu wśród światowych producentów samochodowych, z 9.3% udziałem w rynku.

Dowiedz się więcej na temat: sojusz | 5 lat | nissan

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje