Niektórzy nienawidzą klekotu...

Witam wszystkich zainteresowanych i śmiem powiedzieć, że najważniejsze są fakty, które postaram się Wam przytoczyć (*).

Reklama

Ale zanim to zrobię, muszę dodać, że w istocie na pytanie pt." Czy benzyna, czy diesel" nie ma tak naprawdę trafnej odpowiedzi. Tak więc cała nasza dyskusja jest oparta o "dywagacje". Gdybyśmy jednak chcieli porozmawiać konkretnie, to musimy mówić bardzo merytorycznie o danym jednym zagadnieniu, które chcemy rozważyć. Mam na myśli to, (co zauważył jeden z poprzedników w innej odpowiedzi), że jeżeli mówimy o elastyczności, to MUSIMY przyjąć TYLKO jedno kryterium czyli, czy mówimy np. precyzyjnie o elastyczności tylko na IV biegu bez redukcji.

Niestety, oba silniki maja zupełnie odmienną charakterystykę i nie da się ot, tak ich porównać. Gdy podejmujemy decyzję o kupnie silnika PB lub ON, bierzemy inne fakty pod uwagę.

Błąd polega na tym, że większość pomyłkowo lub też złudnie bierze te same kryteria i przez ich pryzmat ocenia oba silniki (samochody).

A FAKTY. Proszę posłuchać.

1. DYNAMIKA Przede wszystkim gdy weźmiemy dwa różne samochody na Pb i ON - oba np. o mocy 130 km., to pojazd z dieslem będzie bardziej dynamiczny (nie chodzi mi o prędkość max.)

2. "RZEKOMA ELASTYCZNOŚĆ" - (celowo piszę "rzekoma" bo różne są opinie na ten temat). DIESEL. Osobiście jeżdżę dieslem (170 km i 370 Nm - stajnia VW, Audi). Na 4 biegu bez "męczenia" silnika mam zakres osiąganej prędkości od 60 km/h do 140 km/h - powtarzam, tylko na IV biegu bez redukcji.

Już od ok. 75 km/h mam dostępny max. moment obrotowy, czyli ok. 2100 obr./min. Od tego momentu przy każdym wciśnięciu pedału gazu, przeciążenie wgniata mnie w fotel (przy 130 słabnie, ale jest nadal odczuwalne) Wniosek: bez redukcji, mogę sobie swobodnie jechać 60 km/h a kiedy potrzebuję, otrzymuję duże przyspieszenia z wyraźnie odczuwalnym przeciążeniem "wgniataniem w fotel".

Niestety - na IV biegu z samochodu benzynowego o podobnej mocy tego nie uzyskam.

BENZYNA. Na IV biegu zaczynając od ok. 75 km/h nie uzyskam tak dynamicznego przyspieszenia jak w dieslu. Samochód zasilany benzyną o podobnej mocy i pojemności będzie się wolniej rozpędzał (zbierał) czyli będzie mniej dynamiczny.

3. PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA (o podobnej charakterystyce skrzyni biegów).

BEZNYNA. Samochód na benzynę osiągnie większą prędkość maksymalną oraz przy górnych osiągach silnika, przy np. 200 km/h, będzie szybszy.

DIESEL. Do pewnej prędkości np. ok. 190 km/h diesel będzie nieznacznie z przodu, potem zacznie być wyprzedzany przez benzynę.

Ciąg dalszy na następnej stronie

Dowiedz się więcej na temat: klekot | prędkość | samochody | spalanie | benzyna

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje