Mitsubishi zachęca do serwisowania auta w ASO

Kierowcy zgodnie z ustawą GVO, obowiązującą od 1. czerwca 2010 roku, mogą samodzielnie zadecydować o tym, czy naprawę lub przegląd okresowy wolą wykonać w Autoryzowanym Serwisie Obsługi, czy może bardziej przekonuje ich wizyta w warsztacie niezależnym. Raport przygotowany przez Związek Dealerów Samochodowych przedstawia szereg korzyści wynikających z powierzania pojazdu w ręce profesjonalistów z ASO.

Mimo obowiązywania GVO wielu kierowców obdarza zaufaniem wyspecjalizowanych  w obsłudze aut marki Mitsubishi profesjonalnie przeszkolonych mechaników, którzy w przeciwieństwie do warsztatów niezależnych, dysponują pełnym dostępem do najnowszej i stale aktualizowanej dokumentacji technicznej. Taką dokładną dokumentacją, z racji wysokiej ceny, nie dysponują na ogół niezależne warsztaty. Same naprawy i przeglądy dokonywane w ASO Mitsubishi przy pomocy specjalistycznych narzędzi zawsze wiążą się ze sprawdzeniem i aktualizacją oprogramowania.

Reklama

Stałej aktualizacji wymagają także systemy elektroniczne a jedynie autoryzowane serwisy mają dostęp do najnowszych wersji oprogramowania. Dlatego tylko ASO dysponuje wiedzą i zdolnościami technicznymi potrzebnymi do realizacji usług z zakresu aktualizacji oprogramowania sterowników samochodowych, modułów audio i nawigacji oraz obsługi urządzeń wspomagających jazdę - np. czujniki laserowe, radarowe czy kamery.

Dzięki temu, że Mitsubishi Motors na bieżąco monitoruje samochody jeżdżące już po drogach i opinie ich właścicieli, to wie kiedy i jakie ulepszenia systemów są potrzebne. Mając na celu ciągłe doskonalenie systemów użytych w pojazdach producenci wprowadzają aktualizacje oprogramowań i danych - w tym na przykład map i nawigacji. Wszystkie zalecenia wraz ze specjalistycznym sprzętem kompatybilnym z konkretnym modelem auta udostępniane są przez producenta Autoryzowanemu Serwisowi Obsługi, gdzie podczas przeglądów fachowcy mają obowiązek sprawdzić oprogramowanie i bezpłatnie je zaktualizować.

Mitsubishi testuje swoje samochody jeszcze przed wprowadzeniem ich do sprzedaży, ale pojazdy są również poddawane badaniom po wprowadzeniu ich na rynek. Dlatego po wykryciu usterki, która mogłaby wpłynąć negatywnie na jakość jazdy, firma zgłasza ją do Urzędu Ochrony Konkurencji Konsumentów i informuje o jej ewentualnym wystąpieniu wszystkich posiadaczy modelu wysyłając im list wraz z zaproszeniem do autoryzowanego serwisu. Ponadto każde ASO ma obowiązek sprawdzać wszystkie samochody, które przyjeżdżają do serwisu pod kątem wykonania ewentualnych akcji serwisowych i naprawić usterkę, czego nie są w stanie zrobić niezależne warsztaty. Akcje serwisowe są bezterminowe, zatem można z nich korzystać nawet kilka lat po ich ogłoszeniu. Wyłącznie w ASO pracownicy w ramach akcji serwisowej za darmo dokonują diagnozy i usuwają ewentualne usterki.

Dowiedz się więcej na temat: Mitsubishi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy