Milionowa "trzystasiódemka"

Wylansowany we Francji w końcu kwietnia 2001 roku w wersji trzy- i pięciodrzwiowej, benzynowej i Diesla HDi, następnie w marcu 2002 w wersji SW i w czerwcu w wersji kombi, model 307 produkowany w fabrykach w Mulhouse i Sochaux osiągnął próg miliona wyprodukowanych egzemplarzy.

Ten pierwszy milion nadszedł w momencie, w którym grupa PSA Peugeot/Citroen zdecydowała się zainwestować 50 milionów euro na wprowadzenie nowej platformy (nr 2) do produkcji samochodów gamy średniej w Argentynie.

Nowa linia produkcyjna poświęcona "trzystaszóstce" w fabryce w Palomar umożliwi produkowanie od 2004 roku 16 000 sztuk tegoż modelu rocznie co pozwoli zaopatrywać rynki Ameryki Łacińskiej stanowiącej rejon priorytetowy rozwoju Grupy.

Fabryka w Palomar położona w pobliżu Buenos Aires, zatrudnia obecnie 1560 osób i wyprodukowała w ubiegłym roku 17800 samochodów, w tym modele 206 i Partner oraz Citroen Berlingo.

Reklama

Wybrana "Samochodem Roku 2002" przez jury składające się z 55 dziennikarzy z 21 krajów Europy, "trzystasiódemka" stała się szybko referencją w segmencie, do którego należy zarówno we Francji jak i na głównych rynkach europejskich. Auto kompaktowe najlepiej sprzedające się we Francji w roku 2002 i na początku 2003, model 307 figuruje w czołówce 5 najlepiej sprzedających się samochodów w Europie.

Ilustracją polityki nazywanej "stokrotką", podobnie jak w przypadku modelu 206, będzie dostępna pod koniec roku wersja 307 CC.

Największe rynki modelu 307 w 2002 roku:
KRAJ                LICZBA REJESTRACJI
Francja             154 986
Wielka Brytania      58 372
Hiszpania            57 101
Włochy               42 066
Niemcy               34 622
Belgia i Luksemburg  20 760
Wersje nadwoziowe 307: do końca grudnia 2002 nadwozie 5-drzwiowe stanowiło 53% sprzedaży światowej, sylwetka SW prezentuje 28%, kombi 12%, sylwetka 3-drzwiowa utrzymuje się na stałym poziomie 7%.

Wersje silnikowe: diesel dominuje i stanowi 57% całej sprzedaży, wersja 2.0 HDi/FAP to 26% zaś 2.0 HDi stanowi 25%. Wersje benzynowe 1,6 i 2.0 stanowią kolejno 31% i 7%. Wersja XS stanowi 40%, XT to 29%. Jeśli chodzi o wersje wyposażenia wnętrza, których 307 oferuje 5, Diamant reprezentuje 44%, Titane 37%, Cobalt 12% i Ivoire i Cedre 7%. Kolory nadwozia: dominuje srebrny aluminium 30%, zielony Idaho 17,6% szary Sidobre 13,7% i niebieski Recife 8,1%. Przy lansowaniu zaproponowano 5 nowych, żywych kolorów, stanowiących 18%.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: HDi | W.E. | Alex Minsky
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy