Mercedes z technologią CGI

W drugiej połowie roku Mercedes wprowadzi na rynek model CLS 350 CGI. Samochód ten napędzany jest silnikiem benzynowym, w którym zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa za pomocą piezoelektrycznych wtryskiwaczy.

Największą zaletą technologii CGI (Stratified-Charged Gasoline Injection) jest zwiększenie liczby wtrysków paliwa na jeden cykl pracy.

Reklama

Technologia ta nie jest nowa, jednak Mercedesowi udało się ją tak dopracować, że może funkcjonować w pełnym zakresie obrotowym tego mocnego silnika.

Efektem zwielokrotnionego wtrysku jest zwiększenie efektywności spalania mieszanki, a co za tym idzie uzyskanie większej mocy przy mniejszym spalaniu. W wypadku CLS-a 350 CGI średnie zużycie paliwa spadło w porównaniu do konwencjonalnej jednostki o 1.5 litra, czyli 15 procent. Natomiast moc wzrosła do 292 KM, czyli uzyskano 20 KM więcej. O 4 procent (do 365 Nm) wzrósł także moment obrotowy.

Mercedes CLS 350 CGI przyspiesza do 100 km/h w ciągu 6.7 s, a jego prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Na uwagę zasługuje także zasięg, który przy 80-litrowym zbiorniku paliwa wynosi 870 km (średnie zużycie w cyklu mieszanym to 9.1 - 9.3 l/100 km).

Do końca tego roku CLS 350 CGI całkowicie zastąpi w ofercie dotychczas oferowany CLS 350.

Dowiedz się więcej na temat: paliwa | Mercedes | z

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje