Mercedes wydaje miliony euro na chińską firmę

Koncern Daimler zainwestował 625 mln euro w swojego chińskiego partnera. Niemcy zdecydowali się na wykup 12 proc. udziałów w BAIC Motors.

Zacieśnienie współpracy między Daimlerem i BAIC Motors ma się przyczynić do lepszego wykorzystania potencjału największego rynku motoryzacyjnego na świecie.

Zdaniem prezesa Daimlera, Dietera Zetsche, inwestycja w BAIC Motors to jedno ze strategicznych posunięć mających zapewnić Mercedesowi przewagę nad konkurencyjnymi markami. Do końca dekady niemiecka firma planuje powrócić na szczyt rankingu najchętniej wybieranych marek segmentu premium. Obecnie samochody z gwiazdą na masce znajdują się dopiero na trzecim miejscu zestawienia, za produktami BMW i Audi.

Reklama

W zeszłym roku dostawy Mercedesów na rynku chińskim wzrosły o 2 proc. W pierwszych dziesięciu miesiącach bieżącego roku sprzedaż wzrosła o kolejne 8 proc. Firma wciąż pozostaje jednak w cieniu rywali, którzy w tym samym czasie sprzedali aż o 20 proc. więcej aut niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W przyszłym roku niemiecka firma planuje sprzedać w Chinach 300 tys. samochodów. Licząc od stycznia do października globalna sprzedaż Mercedesa wzrosła o 11 proc. Firmie udało się też zanotować o 9 proc. większe zyski niż BMW i 8 proc. większe niż Audi.

Kilka dni temu Mercedes uruchomił pierwszą fabrykę silników w Chinach. Zakład wybudowany nakładem 400 mln euro rocznie produkować ma 250 tys. jednostek napędowych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mercedes-Benz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy