Mazda wyprodukowała w Japonii 50 mln samochodów

Mazda wyprodukowała w swoich japońskich zakładach już 50 mln pojazdów. Jubileuszowe auto powstało 15 maja, ale dopiero wczoraj w zakładzie Mazdy w Hofu odbyła się zorganizowana przez firmę uroczystość upamiętniająca to wydarzenie.

Próg 50 mln wyprodukowanych pojazdów osiągnięty został w 86 lat i siedem miesięcy od czasu zbudowania przez Mazdę pierwszego auta - dostawczego trójkołowca, który powstał w październiku 1931 r.

Mazda rozpoczęła swoją działalność producenta w branży motoryzacyjnej w roku 1931, gdy zaczęła produkować w Hiroszimie trójkołowe samochody dostawcze. W roku 1960 firma przystąpiła do produkcji modelu R360 Coupé w segmencie mikro-mini i w ten sposób odważnie wkroczyła na rynek samochodów osobowych.

Nowa fabryka samochodów Mazda w Hofu w mieście Yamaguchi otwarta została w 1982 r. i od tego czasu zakłady w Hofu i w Hiroszimie dzieliły pomiędzy siebie produkcję na rynek krajowy Japonii. Nowe techniki i elastyczne systemy produkcji opracowywane i wdrażane w tych zakładach wpływały na pomyślny rozwój i wzrost przedsiębiorstwa. Dzięki zastosowaniu mieszanych linii produkcyjnych, które umożliwiają wytwarzanie różnych modeli na jednej linii, firma mogła pozwolić sobie na budowanie wielu różnych modeli w niewielkich liczbach.

Podejście takie stanowiło przełom w zakresie tradycyjnego dylematu wyważenia pomiędzy zróżnicowaniem oferty, jej konkurencyjnością oraz ekonomią skali produkcji. W latach 2016 i 2017 producent podjął starania o dalsze zwiększenie elastyczności produkcji modeli w segmentach crossover, jednocześnie opracowując systemy umożliwiające szybkie reagowanie na zmiany popytu. Fabryki działające w Japonii nadal odgrywają czołową rolę w globalnej produkcji Mazdy, a techniki i technologie wypróbowane w Japonii są następnie przeszczepiane do zagranicznych fabryk tej firmy.

Reklama

W bieżącym roku finansowym Mazda zamierza sprzedać 1,66 mln samochodów. Jest to zarazem ostatni rok realizacji jej średnioterminowego planu biznesowego Structural Reform Stage 2 (Reforma Strukturalna, Etap 2). Do roku finansowego kończącego się w marcu 2024 Mazda planuje wdrożyć globalny system produkcji pozwalający produkować dwa miliony szt. samochodów rocznie. Masowa produkcja samochodów wyposażonych w rozwiązania techniczne i stylistyczne następnej generacji ma się rozpocząć w roku 2019. Firma zamierza dalej powiększać swoje zdolności produkcyjne, dbając o to, by jej produkty trafiały w ręce klientów w możliwie najkrótszym czasie.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy