Maserati? Już nie ma!

Jeśli mieliście nadmiar wolnej gotówki oraz chęć nabycia jednego z pięćdziesięciu maserati MC12 stradale... to musimy was rozczarować. Spóźniliście się.

Samochód ten po raz pierwszy zaprezentowany został na czerwcowym Festiwalu Prędkości w Goodwood. Wersja drogowa (po włosku "stradale") powstała tylko po to, by wyczynowe MC12 otrzymało konieczną homologację.

W zeszłym roku wyprodukowano 25 tych samochodów. Kolejne 25 powstało w tym roku. Cała pięćdziesiątka została już sprzedana za ceny przekraczające 600 tysięcy euro za sztukę.

Maserati MC12 napędzany jest 6-litrowym, ważącym 230 kg silnikiem V12 własnej konstrukcji Maserati, który umieszczony został centralnie przed tylną osią. Jego moc wynosi 630 KM, a moment obrotowy osiąga wartość 650 Nm. Napęd przekazywany jest na tylne, 19-calowe koła.

Producent nie podaje oczywiście zużycia paliwa, ujawnia jednak, ze pojemność zbiornika paliwa wynosi 120 litrów. Masa samochodu gotowego do jazdy w wersji drogowej to 1335 kg. Szerokość przekracza 2 metry, a wysokość to zaledwie metr i 20 centymetrów.

Osiągi zapierają dech w piersiach. Prędkość maksymalna przekracza 330 km/h, "setka" pojawia się na liczniku już po 3.8 s od startu, a po 9.9 s pojazd przekracza 200 km/h. Na pokonanie pierwszych 400 metrów MC12 potrzebuje 11.3 s.

Reklama

Wersja drogowa dostępna była tylko w jednym, biało - niebieskim malowaniu.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Maserati
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy