"Liźnięty" Yaris

Na salonie samochodowym w Genewie Toyota zaprezentowała nową wersję modelu Yaris. Niewielki pojazd, który również w Polsce cieszy się dużym powodzeniem, zmienił się głównie pod względem wyposażenia, nowych materiałów wykończeniowych we wnętrzu oraz drobnych zmian stylistycznych nadwozia. O operacji plastycznej Yarisa oraz o planowanych cenach tego modelu na polskim rynku pisaliśmy już wcześniej TUTAJ.

Dziś wiemy dodatkowo, że modyfikacje objęły również jednostki napędowe małej toyoty. Wprawdzie w gamie silnikowej pozostaną te same motory 1.0 oraz 1.3 (oba w pracujące w systemie VVT-I), jednak zmieni się ich oprogramowanie co odbije się na osiągach każdego z nich. TUTAJ galeria zdjęć nowej "yariski".

Jednostka 1.0 VVT-I dysponować teraz będzie mocą 65 KM (poprzednio 68 KM) oraz maksymalnym momentem obrotowym 90 Nm przy 4100 obr/min (bez zmian). Średnie spalanie tego silnika zmaleje z 5,7 l/100 km do 5,6 l/100 km, przy równoczesnym zachowaniu najnowszej normy czystości spalin EURO IV. W przypadku motoru 1.3 VVT-I moc maksymalna wzrośnie z 86 KM do 87 KM. Zmniejszy się natomiast maksymalny moment obrotowy - 122 Nm zamiast 124 Nm poprzednio, jednak będzie on uzyskiwany w niższym przedziale obrotów (przy 4200 obr/min, zamiast 4400 obr/min poprzednio). Średnie spalanie nieznacznie spadnie (z 5,9 l/100 km do 5,8 l/100 km), a czystość spalin spełniać będzie rygorystyczne normy EURO IV.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy