Liczą się tylko: Toyota, BMW i Mercedes. Zgadzasz się z tym?

Od wielu lat, pod koniec maja firma analityczna Millward Brown publikuje raport dotyczący stu światowych marek, których znaki handlowe są obecnie warte najwięcej. Jak w tegorocznym zestawieniu wypadli producenci samochodów?

Zgodnie z tradycją ostatnich lat, na czele producentów z branży motoryzacyjnej (30. pozycja w ogólnym zestawieniu), po raz kolejny uplasowała się Toyota. Jej znak handlowy wyceniono na 28,913 mld dolarów, co w porównaniu z sytuacją sprzed roku oznacza spadek wartości o 2 proc.

Nieco niżej, na 34. miejscu ogólnego zestawienia sklasyfikowano BMW. W stosunku do ubiegłego roku wartość znaku handlowego niemieckiej marki wzrosła o 2 proc. i wynosi obecnie 26,349 mld dolarów.

Dziewięć pozycji dalej (43. miejsce w ogólnym rankingu) uplasował się kolejny niemiecki gigant - Mercedes-Benz. Znak firmowy słynnej marki ze Stuttgartu wyceniono obecnie na 21,786 mld dolarów, co w porównaniu do sytuacji sprzed dwunastu miesięcy oznacza wzrost o 1 proc.

Reklama

Na czwartym miejscu producentów z branży motoryzacyjnej, z dużą stratą do pierwszej trójki, uplasowała się Hondę. Sklasyfikowana na 78. miejscu ogólnego zestawienia marka dysponuje logiem wycenianym aktualnie na 13,332 mld dolarów. To o 5 proc. mniej niż w ubiegłym roku.

Zaraz za japońską firmą, na piątym miejscu w zestawieniu branżowym i 80. wśród wszystkich marek, uplasował się Ford. Wartość logo amerykańskiego koncernu wyceniono na 13,106 mld dolarów, czyli aż o 11 proc. więcej niż w zeszłym roku!

Do głównego zestawienia 100 najpotężniejszych marek, na odległej 93. pozycji, trafił też japoński Nissan. Znak handlowy firmy, która uplasowała się na szóstym miejscu wśród branżowego rankingu producentów aut, wyceniony został na 11,411 mld dolarów. To wynik o równe 3 proc. lepszy niż w zeszłym roku.

Poza pierwszą setką znalazło się czterech innych producentów pojazdów, którzy sklasyfikowani zostali przez Millward Brown w topowej dziesiątce tego segmentu gospodarki. Siódma pozycja przypadła w udziale Audi, którego znak handlowy warty jest obecnie 10,124 mld dolarów. W porównaniu z ubiegłym rokiem marka z Ingolstadt zanotowała rekordowy wzrost o 43 proc!

Zaraz za Audi, znalazł się jego właściciel - marka Volkswagen. Znak handlowy firmy z Wolfsburga wyceniono na 9,283 mld dolarów - o 10 proc. więcej niż przed rokiem.

W branżowym zestawieniu "top ten" nie utrzymały się - debiutujący w zeszłym roku Chevrolet - i Hyundai. Ich miejsce zajęły 9. Land Rover oraz - zamykający ranking - 10. Lexus. Wartość znaku handlowego brytyjskiej ikony offroadu wyceniono na 4,987 mld dolarów. Zdaniem Millward Brown logo Lexusa warte jest obecnie 4,329 mld dolarów.

Na szycie tegorocznego rankingu BrandZ Top 100 uplasowała się marka Apple. Jej znak handlowy warty jest obecnie 246,992 mld dolarów czyli o rekordowe 64 proc. więcej niż przed rokiem! Na drugiej pozycji sklasyfikowano zeszłorocznego zwycięzcę - Google (173,652 mld dolarów). Ostatnie miejsce na podium zajmuje kolejny gigant z branży komputerowej - Microsoft (115,500 mld dolarów).

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy