Łada kończy z archaicznymi modelami

Łada, która jest obecnie własnością grupy Renault-Nissan-Mitsubishi, sięga po politykę grubej kreski. W Lipcu z oferty rosyjskiego producenta zniknąć mają ostatnie pojazdy bazujące na rozwiązaniach technicznych wywodzących się z czasów ZSRR.

Lokalne media donoszą, że z początkiem wakacji zatrzymana zostanie linia montażowa - wytwarzanej od 2007 roku - Łady Priory. Chociaż model liczy sobie "zaledwie" 11 lat, w rzeczywistości jest wersją rozwojową zaprezentowanej po raz pierwszy w 1989 roku Łady 110. W tym miejscu warto przypomnieć, że następca popularnej Samary był swego czasu jednym z najtańszych rodzinnych samochodów na polskim rynku. W 2001 roku cena auta w Polsce skalkulowana została na poziomie 31 tys. zł.

W ostatnim czasie Priora pełniła rolę pojazdu "ultrabudżetowego". Pierwotnie samochód zniknąć miał z rynku już w 2015 roku. Z dniem 1 stycznia 2016 rosyjskie przepisy wprowadzały na listę wyposażenia standardowego takie "luksusy", jak np. system ABS. Ostatecznie zdecydowano się na lifting modelu, w ramach którego - oprócz systemu antypoślizgowego - w standardzie pojawiła się też poduszka powietrzna kierowcy i elektryczne wspomaganie kierownicy. Z cenników zniknęła wówczas mocniejsza wersja 1,6 16V o mocy 106 KM. Klientom pozostawiono jedynie zmodernizowany (Euro 5) motor 1,6 l 8V generujący 87 KM.

Reklama

Wkrótce po zakończeniu rynkowej epopei Priory Rosjanie chcą również wycofać z oferty pozostałe relikty minionej epoki: Kalinę i pierwszy z "nowożytnych" modeli, którego produkcję uruchamiał sam Władimir Putin, Ładę Granta.

Taki scenariusz oznacza, że firma całkowicie przestawi się na produkcję nowoczesnych modeli: Vesta i XRay oraz - bazującej na pierwszej generacji Logana MCV - Łady Largus.

Ostatnim reliktem minionej epoki będzie - produkowana nieprzerwanie od 1977 roku - Niva, która obecnie oferowana jest pod nazwą Łada 4x4. Od momentu debiutu bazującego na podzespołach Fiata 124 pojazdu, Rosjanie wyprodukowali już przeszło 2,5 mln egzemplarzy. Mimo dużej popularności, wiele wskazuje na to, że dni modelu również są policzone. Homologacja Łady 4x4 wygasa bowiem z końcem bieżącego roku...

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy