Kto kłamie najbardziej? Politycy i... sprzedawcy aut!

Badanie European Trusted Brands 2013 wyłoniło dwie marki samochodów, którym ufają Polacy - są nimi Audi i Toyota. Najchętniej tankujemy zaś na stacjach należących do PKN Orlen.

Sondaż pokazał jednocześnie, że Polacy nie mają zaufania do sprzedawców samochodów. Zaledwie 15% respondentów zadeklarowało, że darzy zaufaniem przedstawicieli tej profesji. Wynik niższy, bo 3-procentowy, uzyskali tylko politycy.

Sprzedawcy kłamią prawie tak, jak politycy

Reklama

Już od kilku lat wyniki sondażu pokazują, że nie ufamy sprzedawcom aut. Polacy nie są jednak odosobnieni w swoich deklaracjach - większość Europejczyków nie darzy zaufaniem przedstawicieli tego zawodu, z których na przedzie znajdują się Portugalczycy (aż 90% z nich nie ufa sprzedawcom samochodów) oraz Francuzi (87%).

Dlaczego nie mamy zaufania do dealerów? Przyczynia się do tego zapewne działalność punktów sprzedaży aut używanych oraz komisów samochodowych. Często spotykamy się z sytuacjami, kiedy samochody pięknie prezentujące się, są technicznymi wrakami. Sprzedawane są auta popowodziowe lub złożone z kilku różnych pojazdów, o cofaniu liczników nie wspominając. Tego typu praktyki sprawiają, że czujemy się oszukani.

Niezależnie jednak od naszego nastawienia do osób sprzedających auta, trudno sobie wyobrazić codzienność bez samochodu, dlatego w badaniu European Trusted Brands 2013, przeprowadzonym przez Reader's Digest, sprawdzono, którym markom motoryzacyjnym ufamy najbardziej.

Którym markom ufamy najbardziej?

W tym roku laureatem Złotego Godła w kategorii Samochód została marka Audi (Grupa Volkswagen), która awansowała z 4. pozycji zajmowanej rok wcześniej, otrzymując 13% głosów. Drugą najczęściej wskazywaną była marka Volkswagen, która uzyskała 10% głosów, a trzecią - Toyota (9%). Marka Audi doceniona została przez respondentów przede wszystkim za jakość oraz silny wizerunek. Laureatem Kryształowego Godła w tej kategorii jest jednak marka Toyota, która uzyskała najwyższe noty za takie atrybuty jak stosunek wartości do ceny czy społeczną odpowiedzialność.

Gdzie najlepiej tankować?

39% Polaków zadecydowało, że w kategorii "Stacja benzynowa" marką najbardziej godną zaufania jest Orlen. Marka ta, powtarzając sukces z ubiegłych lat, otrzymała Złote Godło European Trusted Brands. Drugą najczęściej wymianą marką jest BP (18%), trzecią - Shell (13%). Markę Orlen respondenci docenili w szczególności za silny wizerunek, natomiast markę Bliska za stosunek wartości do ceny oraz zrozumienie potrzeb klienta, dzięki czemu marka ta zdobyła Kryształowe Godło European Trusted Brands 2013.

W 13. edycji badania European Trusted Brands marki Orlen i Toyota - odpowiednio w kategorii "Stacja benzynowa" i "Samochód" - uznane zostały również markami o najlepszej reputacji ekologicznej.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje