Jak zaoszczędzić 1,2 mld litrów benzyny?

Co do ekologicznych aspektów budowania samochodów hybrydowych można się spierać, ale nie ulega wątpliwości, że tego typu pojazdy odniosły rynkowy sukces.

Przedstawiciele Toyoty poinformowali właśnie, że skumulowana sprzedaż hybrydowych aut Toyoty i Lexusa przekroczyła już pięć milionów egzemplarzy.

Na koniec marca bieżącego roku - liczona od pierwszego egzemplarza Priusa - sprzedaż wszystkich aut hybrydowych japońskiego koncernu zamknęła się liczbą 5,125 mln samochodów.

Przypominamy, że pierwszy Prius pojawił się w 1997 roku. Model ten początkowo sprzedawany był tylko w Japonii, gdzie cieszył się umiarkowanym zainteresowaniem. Sprzedaż na całym świecie rozpoczęła się dopiero w 2000 roku.

Reklama

Wtedy też Prius pojawił się na Starym Kontynencie Prius i - jak do tej pory - zdecydowało się na niego przeszło pół miliona nabywców. To jednak niewiele w porównaniu z Japonią i USA, które są głównymi rynkami zbytu dla Priusa. W sumie do marca tego roku na całym świecie sprzedano już 2,93 mln Priusów trzech generacji.

Sukces Priusa skłonił Toyotę do rozwijania samochodów hybrydowych. Stosunkowo tego typu spalinowo-elektryczny napęd pojawiał się w kolejnych modelach, a jego cena spadała. To zaowocowało wzrostem sprzedaży, klienci coraz chętniej wybierali np. hybrydowego Yarisa zamiast wersji z silnikiem wysokoprężnym.

W minionym roku na nową hybrydę ze stajni Toyoty zdecydowało się 109 tys. Europejczyków. W pierwszym kwartale bieżącego roku firma zanotowała aż 82-proc. wzrost sprzedaży tego typu pojazdów, które stanowią obecnie już 20 proc. oferty marki na Starym Kontynencie.

Dziś w ofercie koncernu Toyota znajduje się 19 modeli hybrydowych (w tym jeden typu plug-in), które oferowane są na 80 światowych rynkach. Do końca 2015 roku Japończycy planują wprowadzić na rynek kolejnych 15 modeli z tego typu napędem, w tym jeden wyposażony w ogniwa paliwowe.

Inżynierowie Toyoty wyliczyli, że dzięki dostarczeniu klientom przeszło 5 milionów pojazdów z napędem hybrydowym zaoszczędzono środowisku 34 miliony ton CO2. W stosunku do konkurencyjnych pojazdów z napędem klasycznym (o porównywalnych gabarytach i osiągach) zaoszczędzono również 1,2 mld litrów benzyny.

Klienci decydują się na hybrydy japońskiej marki nie tylko ze względu na zużycie paliwa, ale też niewielką awaryjność. W raporcie TUV 2013 najpopularniejszy na rynku pojazd tego typu - Toyota Prius - uznana została za najmniej usterkowy samochód w kategorii wiekowej 4-5 lat.

Również w Polsce hybrydy Toyoty cieszą się coraz większą popularnością. Kilka dni temu w salonach zadebiutował hybrydowy Auris, który - jeśli wierzyć danym technicznym - zużywać średnio jedynie 3,7 l paliwa na 100 km. To już piąta - po Yarisie Hybrid, Priusie, Priusie Plug In i Priusie Plus - hybrydowa Toyota dostępna w naszym kraju.

Japończycy kuszą nabywców również korzystnymi warunkami gwarancji. Podstawowa wynosi obecnie 3 lata lub 100 tys. km, jednak na elementy takie jak akumulator systemu hybrydowego, komputer akumulatora, komputer sterujący, oraz przetwornik i falownik jest ona wydłużona do 5 lat. Dodatkowo, w 2013 roku, wprowadzony został rozszerzony program gwarancji na akumulatory zespołu hybrydowego - gwarancja na ten układ wynosi teraz aż 10 lat.

Oceń swój samochód. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy