Ile warci są światowi giganci. Będziesz w szoku!

Zgodnie z coroczną tradycją amerykańska firma konsultingowa Interbrand przygotowała zestawienie 100 najbardziej wartościowych marek na świecie. W tegorocznej, dwudziestej, edycji poważanego rankingu ”Best Global Brands” znalazło się piętnastu producentów ze świata motoryzacji.

Zwycięzcą, kolejny raz z rzędu, okazał się Apple. Wartość marki amerykańskiego potentata wyceniono na 234,241 mld dolarów. To wynik o 9 proc. lepszy niż przed rokiem.

Na drugim miejscu uplasował się Google (167,713 mld dolarów). Ostatni stopień podium przypadł w udziale marce Amazon (125,263 mld dolarów).

A jak poradzili sobie w przedstawiciele branży motoryzacyjnej? W ogólnym zestawieniu zanotowano aż 15 producentów pojazdów. Którzy z nich mają największe powody do radości?

Kolejny raz z rzędu najwyżej notowana w rankingu (7. miejsce ogólnego zestawienia) jest Toyota. Aktualna wartość marki szacowana jest na 56,246 mld dolarów (+5 proc. rok do roku).

Reklama

Japończykom po piętach depcze jednak Mercedes (8. miejsce ogólnego rankingu). Wartość niemieckiej marki to zdaniem Interbrand 50,832 mld dolarów (+5 proc. rok do roku).

Trzecią marką motoryzacyjną o najwyższej wartości jest obecnie BMW (11. miejsce ogólnego zestawienia). W stosunku do wyników sprzed roku firma zanotowała 1 proc. wzrost. Jej znak handlowy wyceniany jest dziś na 41,440 mld dolarów.

Zaraz za podium znalazła się Honda (21. miejsce ogólnego zestawienia) z wynikiem 24,422 mld dolarów (+3 proc.). Piąte miejsce w kategorii motoryzacja (35. w ogólnym zestawieniu) przypadło w udziale marce Ford. Jej wartość oszacowano na 14,325 mld dolarów (+2 proc.).

Szóstą pozycję (36. miejsce w ogólnym zestawieniu) zajął Hyundai z wynikiem 14,156 mld dolarów (+5 proc.). Koreańczycy uplasowali się nad - sklasyfikowanym na 7. miejscu (40. ogólnego rankingu) Volkswagenem. Wg Interbrand wartość marki Volkswagen to obecnie 12,921 mld dolarów (+6 proc.). Zaraz za producentem z Wolfsburga uplasował się reprezentant Ingolstadt. 8. miejsce w zestawieniu firm motoryzacyjnych (42. w ogólnym rankingu) zajęło Audi (12,689 mld dolarów, +4 proc.).

9. pozycja (50. w całym rankingu) należy do Porsche (11,652 mld dolarów, +9 proc.). Dziesiątkę zestawienia producentów pojazdów (52. pozycja w ogólnym rankingu) zamyka Nissan. Producent mocno odczuwa perturbacje związane z zarzutami postawionymi byłemu już prezesowi - Carlosowi Ghosnowi. Wynik 11,502 mld dolarów jest o 6 proc. niższy niż przed rokiem.

W rankingu Interbrand Best Global Brands 2019 znajdziemy jeszcze pięciu innych producentów pojazdów. To kolejno: Ferrari (77. miejsce, 6,458 mld dolarów), Kia (78. miejsce, 6,428 mld dolarów), Land Rover (85. miejsce, 5,855 mld dolarów), Mini (90. miejsce, 5,532 mld dolarów) oraz Harley&Davidson (99. miejsce 4,793 mld dolarów).

Opr. PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy