Hyundai dystansuje Toyotę. W Niemczech

W Polsce, wśród najchętniej kupowanych marek azjatyckich, od lat prym wiedzie Toyota. U naszych zachodnich sąsiadów sytuacja wygląda jednak nieco inaczej.

Najlepiej sprzedającą się marką z Azji jest na niemieckim rynku Hyundai! Jak donosi instytut Samar, w pierwszym kwartale bieżącego roku Niemcy zdecydowali się na zakup 20 570 pojazdów tej marki. Co ciekawe, wynik jest aż o 13,8 proc. gorszy niż w ubiegłym roku.

Reklama

Na drugim miejscu zestawienia producentów z Azji uplasował się Nissan. Po wprowadzeniu do salonów nowego Qashqaia, w stosunku do pierwszego kwartału minionego roku marka zanotowała wzrost sprzedaży o rekordowe 25,5 proc! Na nowego Nissana zdecydowało się w ostatnim czasie 17 281 niemieckich nabywców.

Dopiero trzecie miejsce zajmuje ciesząca się w Polsce największym powodzeniem Toyota. W pierwszych trzech miesiącach roku, dealerzy japońskiej marki dostarczyli niemieckim klientom 17 165 samochodów.

Bardzo dobrze radzi sobie również Mazda. Przedstawiciele tego producenta zanotowali wzrost sprzedaży wynoszący aż 24,4 proc. Oznacza to, że w pierwszym kwartale bieżącego roku firma sprzedała w Niemczech 15 285 samochodów.

Pierwszą piątkę najpopularniejszych w Niemczech motoryzacyjnych marek z Azji zamyka blisko spokrewniona z Hyundaiem Kia. Z wynikiem 12 660 sprzedanych pojazdów dealerzy Kii zanotowali jednak nieznaczny - wynoszący 4,7 proc. - spadek zainteresowania klientów.

Warto dodać, że ogromny wzrost sprzedaży zanotowali od początku roku przedstawiciele Suzuki. W pierwszym kwartale niemieccy klienci zdecydowali się na 6 604 samochody tej marki, co w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku oznacza wzrost aż o 27 proc.

Polub MOTO INTERIA na Facebooku. Tam znajdziesz więcej zdjęć, ciekawostki i... konkursy. Do wygrania wkrótce samochód na weekend!. Wystarczy kliknąć TUTAJ.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje