Ford EcoBlue - nowy silnik Diesla

Ford przygotował nową rodzinę silników wysokoprężnych. Mają wyróżniać się niższym zużyciem paliwa i mniejszą emisją spalin.

Opracowany przez inżynierów Forda w Wielkiej Brytanii i w Niemczech, nowy, silnik 2.0 EcoBlue będzie początkowo oferowany w wersjach o mocy 105, 130 i 170 KM w samochodach użytkowych (Transit i Transit Custom). W późniejszym terminie pojawi się ona również w osobowych modelach marki.

Rodzina EcoBlue docelowo będzie rozszerzona także o topową wersję o mocy 240 KM, a także odmianę o pojemności 1,5 litra.

Nowa architektura silnika pozwala osiągnąć niższe tarcie oraz zastosować system czystego spalania mieszanki. Z kolei wyrafinowany proces oczyszczania gazów wydechowych umożliwia uzyskanie ultra niskiej emisji, co pozwala spełnić surowe normy Euro VI, które zaczną obowiązywać we wrześniu 2016 roku. W porównaniu z normą Euro V, nowy standard wymaga obniżenia emisji NOx o 55 procent.

Reklama

Wśród zaawansowanych rozwiązań technicznych znalazły się: zintegrowany system dolotowy z zastosowanym po raz pierwszy przez Forda układem wlotów powietrza zbudowanym na zasadzie odbicia lustrzanego, co pozwala silnikowi na pracę w optymalnych warunkach; turbosprężarka o niskiej bezwładności wykorzystująca zaawansowane materiały zdolne wytrzymać wysokie temperatury pracy; a także nowy system wtrysku paliwa pod wysokim ciśnieniem, który jest bardziej responsywny, cichszy i oferuje bardziej precyzyjne dostawy paliwa.

Silniki EcoBlue, poza niższą emisją szkodliwych substancji, mają zapewniać niższe zużycie (o 13 %), większy moment obrotowy, a także niższy hałas.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy