Fiat na najbliższe 5 lat!

To już pewne. Przedstawiciele Fiata potwierdzili, że z firmy zdecydował się odejść dotychczasowy szef koncernu Luca Cordero di Montezemolo.

Od dzisiejszego ranka nowym szefem grupy Fiata jest 34-letni John Elkann, potomek założycieli i właścicieli firmy - rodu Agnellich.

Reklama

Na dzisiejszym spotkaniu inwestorów w Turynie omówiono długoterminowy, pięcioletni plan rozwoju włoskiego producenta. Jedynym z głównych punktów rozwoju koncernu jest umocnienie pozycji w Rosji i Chinach. Koncern zamierza m.in. finalizować umowę partnerską Iveco z Kamazem z także zwiększyć sprzedaż pojazdów dostawczych, ciężarowych i autobusów w Chinach, gdzie Włosi dysponują już trzeba fabrykami wytwarzającymi m.in. nowoczesne silniki diesla i kabiny do ciężarówek.

W najbliższym czasie zacieśniona zostanie również współpraca z firmą Magneti Marelli, która dostarcza dla Fiata wiele podzespołów (m.in urządzenia sterujące wtryskiem paliwa, rozruszniki, alternatory, system start&stop, sprzęgła).

Do 2014 roku Włosi chcą również wprowadzić na rynek kompaktowego lowcosta i samochód hybrydowy. Auta klasy A i B otrzymają wkrótce zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnię.

Fiat planuje również szybki rozwój technologii multiair, która zaadaptowana zostanie do innych jednostek napędowych, w tym najmocniejszych silników wysokoprężnych.

Z polskiego punktu widzenia najwięcej wątpliwości dotyczyło przyszłości fabryki w Tychach. Czy panda zostanie w Polsce? W środę nie przedstawiono żadnych nowych informacji dotyczących Polski. Nie było bowiem mowy o poszczególnych fabrykach we Włoszech i za granicą.

***

Do 2014 roku Fiat zainwestuje we Włoszech 30 miliardów euro - zapowiedział dyrektor generalny koncernu Sergio Marchionne, przedstawiając plany strategiczne na najbliższe pięciolecie. Dodał, że dwukrotnie wzrośnie liczba produkowanych w tym kraju samochodów. Marchionne ogłosił, że zgodnie z projektem, który nazwano "Fabbrica Italia", w 2014 roku liczba produkowanych w ojczyźnie Fiata aut wzrośnie z 650 tysięcy do 1,4 miliona.

Ponadto przewiduje się, że turyński koncern razem z Chryslerem, z którym zawarł fuzję, będzie sprzedawać ogółem 6 milionów samochodów rocznie. Według przedstawionych planów, do 2014 roku Fiat wprowadzi na rynek 10 nowych modeli, a sześć przejdzie tzw. restyling.

Dyrektor generalny, przedstawiając założenia inwestorom wyraził przekonanie, że należy je zaakceptować, gdyż - jak ostrzegł - "plan B nie jest zbyt piękny". Zapewnił jednocześnie: "to nie jest plan poświęceń, ale zobowiązań". "Nie będzie żadnych cięć w zatrudnieniu, lecz jego wzrost" - dodał. Wyjaśnił zarazem, że Fiat nie prosi o pomoc włoskiego rządu.

Dowiedz się więcej na temat: firmy | 5 lat | fiat | Luca Cordero di Montezemolo | Fiata

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje