​Euro NCAP znów rozbija samochody. Są wpadki?

Kolejne cztery samochody poddano testom zderzeniowym w ramach badań bezpieczeństwa nowych pojazdów prowadzonych przez Euro NCAP. Tym razem drastyczne próby przejść musiały Audi A4, Honda HR-V, Honda Jazz i Volkswagen Caddy. Czy obyło się bez wpadek?

Przyszłych nabywców ucieszy zapewne, że aż trzy z czterech poddanych testom pojazdów uzyskały maksymalny wynik ogólny - pięciu gwiazdek. Na taką notę zasłużyły Audi A4 i obie Hondy.

Z próbami zderzeniowymi najlepiej poradziła sobie nowa Honda Jazz. Auto otrzymało aż 93 proc. punktów w kategorii ochrony dorosłych i 85 proc. za ochronę dzieci. Na wysokie 73 punktów procentowych oceniono też poziom zabezpieczenia niechronionych uczestników ruchu.

Za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo przyznano autu 71 proc. punktów.

Reklama

Tylko odrobinę słabiej wypadła większa siostra modelu Jazz - Honda HR-V. Ochronę dorosłych oceniono na 86 proc. punktów - dzieci na 79 proc. Biorąc pod uwagę wysoki przód zaskakująco dobre noty - 72 proc. punktów - przyznano Hondzie za ochronę pieszych. Dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo, tak samo, jak w przypadku Hondy Jazz, oceniono na 71 proc.

Na ogólny pięciogwiazdkowy wynik zasłużyło też nowe Audi A4. Samochód otrzymał 90 punktów procentowych za ochronę dorosłych pasażerów. Na wysokie 87 proc. oceniono poziom zabezpieczenia przed skutkami wypadków najmłodszych. Po 75 punktów procentowych przyznano Audi za ochronę pieszych i dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo.

Bez większych obaw klienci mogą się też decydować na nowego, produkowanego w Polsce, Volkswagena Caddy. Wprawdzie auto otrzymało ogólną notę czterech gwiazdek, ale ta wynika głównie ze słabszego niż w pozostałych testowanych modelach, poziomu zabezpieczenia przed skutkami wypadków pieszych.

Ochronę dorosłych pasażerów oceniono na 84 punkty procentowe. Wynik 78 proc. auto uzyskało w kategorii ochrony najmłodszych. Najniższy wynik - zaledwie 58 proc. punktów - przyznano nowemu Caddy za ochronę pieszych. Dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo oceniono na zadowalające 68 proc.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Euro NCAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy