Elektroniczne zabawki

Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak dużą rolę we współczesnych samochodach odgrywa elektronika. Praktycznie każde nowe auto, nawet takie z niższej półki, naszpikowane jest najnowszą technologią. W tym procesie nieustannie pomagają firmy zajmujące się rozwojem systemów elektrycznych i elektronicznych do samochodów. Takim producentem jest również Hella, której produkty znajdziemy w wielu modelach aut.

Od czerwca dostępna jest nowa wersja Audi A6. Inżynierowie Helli opracowali dla tego modelu nowe światła główne i tylne światła zespolone. Obecnie przedni pas auta wyróżniają gładkoszybowe reflektory z modułami projekcyjnymi DE dla świateł mijania (halogenowych lub ksenonowych w zależności od wersji) oraz - dla świateł drogowych - w technologii FF (swobodnych pól). Produkcji Helli są także reflektory przeciwmgłowe oraz obowiązkowy dla świateł ksenonowych - system czyszczenia (spryskiwania) reflektorów.

Reklama

Potężny podwójny system reflektorowy został także wykonany dla zaspokojenia raczej sportowych ambicji kierowców Jaguara X-Type. Także i tu mogą oni wybierać pomiędzy światłami mijania halogenowymi lub ksenonowymi. Produkcji Helli są także kompletne oświetlenie wnętrza, system spryskiwania reflektorów, dynamiczny układ poziomowania reflektorów oraz elektroniczny czujnik położenia pedału gazu - system "drive-by-wire".

Od końca tego roku klasa luksusowych pojazdów wzbogaci się o Lancię Thesis (na zdjęciu). Jej trapezoidalne bi-ksenonowe reflektory (światła mijania i drogowe z jednego reflektora ksenonowego) to najpotężniejszy dostępny obecnie system świateł głównych na świecie. Światła przeciwmgłowe w technologii Micro-DE, które wygrały test specjalistycznego niemieckiego czasopisma motoryzacyjnego "auto motor und sport" gwarantują dobrą widoczność nawet w gęstym deszczu lub śniegu. Hella stworzyła także automatyczny system poziomowania reflektorów oraz teleskopowy układ spryskiwania reflektorów w lancii. Układ elektronicznej klimatyzacji i przewietrzania dostarcza specjalista w tym zakresie, Behr-Hella Thermocontrol.

Światła główne nowego Renault Clio to decydujący element stylizacyjny nowego wyglądu Renault. W zależności od wersji auto jest wyposażone w halogenowe lub ksenonowe światła mijania w reflektorach projektorowych typu DE. Hella dostarcza także do nowego Clio automatyczny układ poziomowania reflektorów i elektroniczny czujnik położenia pedału gazu.

Dopiero co na rynku pojawiła się nowa Laguna także "ze stajni" Renault, najbezpieczniejszy samochód w swojej klasie. W tym aucie można znaleźć dynamiczny układ poziomowania reflektorów, który gwarantuje prawidłowe oświetlenie szosy światłami ksenonowymi oraz elektroniczny czujnik położenia pedału gazu, który zapewnia doskonałe przyspieszenie.

Niebywałe zdolności przewozowe to cecha nowej Skody Fabii Sedan. Wyposażona ona została w gładkoszybowe światła główne. Cały przedni pas (kompletny moduł montażowy, składający się z elementów oświetleniowych, systemu chłodzenia silnika, szkieletu nośnego, poprzecznic oraz prowadnic i zderzaków) skonstruowała firma Hella-Behr Fahrzeugsysteme GmbH w Lippstadt. Jest on montowany w Republice Czeskiej i dostarczany w systemie "na czas" (just-in-time) na linie montażowe Skody w Mlada Boleslav. Inne produkty Helli to zdalne sterowanie radia, elektroniczne przełączniki kontrolne, sygnał dźwiękowy, siłowniki centralnego zamka oraz układ oczyszczania reflektorów.

Nowy topowy model Volkswagena to W8. Zasługuje on na najpotężniejsze z dostępnych oświetlenie: bi-ksenonowe reflektory Helli. Ponadto mieszcząca się w Lippstadt firma dostarcza układ spryskiwania reflektorów, system poziomowania świateł głównych, zestaw głównych wskaźników oraz wewnętrzny układ monitorujący systemu alarmowego.

Dowiedz się więcej na temat: czujnik | ksenonowe | oświetlenie | elektroniczny | auto | zabawki | światła | układ

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje