Eagle F1 z "wyścigową" mieszanką

Najlepszym dowodem na to jest fakt, że właśnie ten segment wywołuje największe zainteresowanie naszych Czytelników. A w bogatszych krajach niż Polska odnotowuje najszybszy wzrost sprzedaży.

Samochody klasy wyższej są dziś bardziej zaawansowane technologicznie, inteligentniejsze, mocniejsze i bardziej luksusowe niż kiedykolwiek. Są też cięższe i szybsze.

Ale nawet najbardziej nowoczesne samochody nie są bezpieczne bez dobrych opon. Bo opony właśnie to kluczowy punkt styku pomiędzy samochodem a drogą. Jeśli opony są wysokiej jakości, dobrze radzą sobie na wilgotnej nawierzchni, mają krótką drogę hamowania, zapewniają komfort oraz pewność podczas jazdy z dużą prędkością, to znacząco wpływają na bezpieczeństwo jazdy.

Reklama

Prognozy dotyczące sprzedaży samochodów należących do klasy wyższej przewidują wzrost o 800 tys. aut w najbliższych pięciu latach. Będąca niejako odbiciem tego trendu sprzedaż opon w segmencie high performance wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z 2000 rokiem.

Firmy oponiarskie chcą nadążyć za tym trendem, oferując nowe modele. Reporter INTERIA.PL miał ostatnio sposobność sprawdzenia walorów nowej opony Goodyeara - Eagle F1 Asymmetric.

Dzięki nowoczesnej technologii opona przylega do nawierzchni na całej szerokości bieżnika jeszcze dokładniej niż jej poprzedniczki, co zapewnia lepsze trzymanie w zakrętach. Z kolei skład mieszanki bieżnika - specjalnie dostosowany do wysokich prędkości - zwiększa bezpieczeństwo i komfort jazdy na wilgotnej nawierzchni.

Eagle F1 Asymmetric posiada dwie różniące się od siebie wzorem połówki bieżnika.

Od strony wewnętrznej otwarty wzór bieżnika maksymalizuje odprowadzanie wody. Środkowe żebro bieżnika zapewnia większą stabilność przy dużych prędkościach. Z kolei szerokie, solidne bloki bieżnika po stronie zewnętrznej dają maksymalne trzymanie w zakrętach.

Lepsze trzymanie na wilgotnej nawierzchni zapewnia specjalna "wyścigowa" mieszanka bieżnika, która dodatkowo zwiększa korzyści płynące z jego unikalnego wzoru.

TUTAJ nasz serwis poświęcony oponom.

Pewne skręcanie

Kiedy samochód pokonuje zakręt, strefa kontaktu opony z nawierzchnią poddawana jest działaniu dużych sił. Wtedy większy nacisk wywierany jest na zewnętrzny bark opony. Z kolei, wewnętrzna część bieżnika jest mniej obciążona niż zewnętrzna. Zastosowana technologia "Active Cornergrip" w oponie Eagle F1 Asymmetric, zwiększa w zakręcie kontakt wewnętrznej części bieżnika z nawierzchnią zapewniając jeszcze lepsze trzymanie. Jest to możliwe m.in. dzięki specjalnemu wzmocnieniu w wewnętrznym boku opony.

Lepsze trzymanie na mokrej nawierzchni

Bezpieczna jazda na wilgotnej nawierzchni to jeden z priorytetów dla wielu kierowców. Dzięki połączeniu technologii "Active Cornergrip" i specjalnej wyścigowej mieszanki bieżnika, nowa Eagle F1 Asymmetric doskonale radzi sobie na mokrej nawierzchni.

Technologia "Active Cornergrip" ma także swój udział w skuteczniejszym odprowadzaniu wody, a to zwiększa możliwość manewrowania na mokrej drodze. Głębokie rowki w centrum bieżnika skutecznie odprowadzają wodę, a kanały po jego wewnętrznej stronie dodatkowo usuwają wodę spod strefy kontaktu z nawierzchnią.

***

TUTAJ znajdziesz rady przydatne przy wyborze ogumienia.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samochody | opony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy