Dziwny test porsche 918 spyder. Jeździ tylko podwozie?

Już za kilka tygodni, na początku maja, słynne włoskie centrum testowe - Nardo - przejdzie we władanie firmy Porsche.

Porsche odkupiło Nardo Technical Center od włoskiej firmy Prototipo SpA należącej do Gian Marco Rossignolo - aktualnego prezesa De Tomaso.

Nardo Technical Center to wybudowany 1975 roku poligon testowy dla producentów samochodów, zajmujący powierzchnię ponad 700 hektarów. Na jego terenie znajdują się dwa tory: mniejszy - 6,5-kilometrowy - pozwalający inżynierom dobierać odpowiednie ustawienia charakterystyki zawieszenia, układu kierowniczego czy hamulców oraz większy, okrągły, o długości 12,5 km i zróżnicowanej nawierzchni, na którym samochody mogą rozpędzić się do prędkości ponad 300 km/h.

Reklama

Dzięki temu, że ośrodek zlokalizowany jest w części Włoch słynącej z łagodnego klimatu, testy trwać mogą przez 365 dni w roku, siedem dni w tygodniu. Centrum daje producentom tak szerokie możliwości sprawdzania ich samochodów, że obecnie praca odbywa się tam na trzy zmiany.

Aktualnie, w Nardo testowane jest m.in. podwozie porsche 918 spyder. Koncepcyjne porsche 918 spyder zadebiutowało dwa lata temu, na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Samochód wywołał sporą sensację - inżynierowie Porsche zdecydowali się bowiem na wykorzystanie napędu hybrydowego.

Głównym źródłem napędu jest silnik V8 o pojemności 3,6 litra. Jego moc - 500 KM - przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem siedmiostopniowej, zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Przy każdej z osi zamontowano też po jednym motorze elektrycznym, których sumaryczna moc wynosi 218 KM. Każdy z nich czerpie energię z chłodzonych cieczą baterii litowo-jonowych. Ich pełne naładowanie trwać ma około trzech godzin.

Samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,2 s. i rozpędza się do prędkości maksymalnej ponad 320 km/h. Porsche chwali się, że średnie zużycie paliwa (wg normy NEDC) wynosić ma zaledwie 3 l/100 km! Co więcej, auto poruszać się może wyłącznie przy wykorzystaniu silników elektrycznych. Jego maksymalna prędkość spada wówczas do 150 km/h, zasięg wynosi 25 km.

Porsche zbuduje dokładnie 918 egzemplarzy tego modelu. Każdy z nich kosztuje 645 tys. euro. Obecnie prototyp auta przechodzi szereg testów w Nardo Technical Center.

Oficjalny debiut produkcyjnej wersji przewidywany jest na przyszłoroczny salon motoryzacyjny we Frankfurcie. Dopiero po tym wydarzeniu, pierwsze 918 spyder trafią do swoich nabywców. Montażem zajmą się zakłady Porsche w Zuffenhausen.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: podwozie | Porsche 918
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy