Dziewięć generacji Lancera

W 1973 roku wśród samochodów produkowanych przez Mitsubishi Motors pojawił się pierwszy model o nazwie Lancer.

Pół roku temu zadebiutowała już dziewiąta generacja tego najbardziej znanego samochodu Trzech Diamentów. Od samego początku Lancer zasłynął swoimi wyjątkowymi walorami o charakterze sportowym, co potwierdził w latach 1974 i 1976 zwycięstwami w najtrudniejszym w owym czasie rajdzie na świecie, słynnym Safari. Nie zapomniano oczywiście również o szerokiej rzeszy klientów, do których dyspozycji oddano aż dwanaście różnych wersji Lancera z silnikami o pojemnościach od 1200 do 1600 cc. Dla amatorów sportowej jazdy przewidziano model 1600 GSR z silnikiem Saturn, a w roku 1975 pierwsze „pokolenie” Lancerów uzupełnił trzydrzwiowy Celeste w wersji coupe.

Reklama

Po sześciu latach (1979) pojawiła się druga generacja Lancera określana symbolem EX. Nadwozie samochodu przybrało zupełnie odmienny, zgodny z ówczesnymi kanonami motoryzacyjnej mody kasetowy kształt. Poszerzono także gamę silników, a turbodoładowana jednostka z intercoolerem i o pojemności 1800 cc rozwijała już moc 165 KM. Większa przestrzeń wewnątrz auta, znacznych rozmiarów bagażnik oraz zdecydowana poprawa komfortu podróży spowodowały, że Lancer umocnił swoją pozycję wśród samochodów rodzinnych.

Trzecią generację (1982) wyznaczyły na krótko Fiore oraz Mirage, a już rok później doszło do całkowitej zmiany w gamie modeli noszącej wspólną nazwę Lancer i na rynku pojawiła się czwarta generacja tego samochodu. Wśród licznych wersji nowego Lancera znalazła się także po raz pierwszy odmiana station wagon (kombi). W nowej rodzinie silników zadebiutowała jednostka wysokoprężna o pojemności 1800 cc, a w roku 1986 w jednej z wersji Lancera zastosowano układ stałego przeniesienia napędy na cztery koła.

Piąta generacja Mitsubishi Lancera (1988) była pierwszą, która masowo pojawiła się na rynkach europejskich i została zaprojektowana także pod kątem potrzeb i wymagań klientów ze starego kontynentu. Samochód był wtedy znany w Europie jako Lancer Hatchback i występował w pięciu odmianach silnikowych.

Renomę marki utrwaliła szósta generacja Lancera, którą wprowadzono do sprzedaży już w 1991 roku. Nowy Lancer, dłuższy i szerszy od swoich poprzedników różnił się już znacznie od swojego przeznaczonego tylko na rynek japoński kuzyna, który nosił nazwę Mirage. Pod maską znalazł się między innymi turbodoładowany silnik z intercoolerem o mocy już 195 KM przy pojemności 1800 cc. Rok później, w wersji nadwoziowej station wagon pojawił się stały napęd na cztery koła, jak również dwulitrowy diesel z turbosprężarką.

Rok 1995 to już siódma generacja Lancera, który był także oferowany na polskim rynku. Stylizacyjnie model ten nawiązywał do swojego większego brata Galanta. Ósma generacja, znana jako Lancer Cedia ujrzała światło dzienne w roku 2000 i była głównie przeznaczona na rynki azjatyckie. Najnowszy Mitsubishi Lancer dziewiątej już generacji (niektóre źródła podają, że to ósma wersja tego auta) zawita ponownie do Europy, w tym także do Polski.

TUTAJ przeczytasz o lancerze kombi, który wkrótce trafi do sprzedaży także w naszym kraju.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | Mitsubishi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy