Dobry początek roku 2002 dla BMW

BMW już na początku roku 2002 może pochwalić się sukcesami. W styczniu sprzedaż wzrosła o 18,7% do 77807 pojazdów. Marka BMW wykazała 6,9-procentowy wzrost osiągając poziom 70073 sprzedanych samochodów (w roku poprzednim: 65543). Sprzedaż MINI wykazuje również trend pozytywny; sprzedanych zostało 7734 sztuki aut tej marki. Liczby te podał do publicznej wiadomości Dr Michael Ganal na konferencji prasowej BMW Group Asia, która odbyła się 8 lutego w Hongkongu.

BMW już na początku roku 2002 może pochwalić się sukcesami. W styczniu sprzedaż wzrosła o 18,7% do 77807 pojazdów. Marka BMW wykazała 6,9-procentowy wzrost osiągając poziom 70073 sprzedanych samochodów (w roku poprzednim: 65543). Sprzedaż MINI wykazuje również trend pozytywny; sprzedanych zostało 7734 sztuki aut tej marki. Liczby te podał do publicznej wiadomości Dr Michael Ganal na konferencji prasowej BMW Group Asia, która odbyła się 8 lutego w Hongkongu.

W Azji, w miesiącu styczniu zanotowano wzrost sprzedaży o 21,3% do ok. 4300 pojazdów (w roku ubiegłym: 3546 szt.). Szczególny udział w tym wzroście ma sprzedaż w Chinach gdzie zanotowano 80,2-procentowy wzrost (1600 szt.), w Japonii zwiększyła się ona o 10,1% (1603 szt.) natomiast w Południowej Korei o 33,3% (240 szt.)

W roku ubiegłym liczba dostaw do klientów wzrosła o 5,7% do 61576 pojazdów (poprzednio 58250). Na niemal wszystkich rynkach azjatyckich działalność BMW charakteryzowała się szybszym wzrostem niż gospodarki poszczególnych krajów. Azjatyckie przedstawicielstwa BMW Group mieszczą się w Japonii, Tajlandii, Korei Południowej, Indonezji i na Filipinach.

Reklama

Dr Michael Ganal: - Niezależnie od obecnej niepewnej sytuacji ekonomicznej w wielu krajach Azji, przewidujemy długoterminowy wzrost. Azja będzie najważniejszym, rozwijającym się regionem przemysłu motoryzacyjnego w ciągu kolejnych 10 lat. Rok 2002 to kolejny rok rozwoju BMW Group w Azji.

W Niemczech, początek tego roku charakteryzował się 12,9% wzrostem sprzedaży marek BMW i MINI do 19599 sztuk: 17973 BMW (+ 3,5% w stosunku do roku ubiegłego) oraz 1626 MINI.

W Stanach Zjednoczonych ponownie osiągnięta została rekordowa sprzedaż: 15923 szt. samochodów BMW co stanowi 16,2% wzrost. Nowe BMW serii 7, którego sprzedaż w USA rozpoczęła się 19 stycznia, do końca pierwszego miesiąca roku znalazło 1510 nabywców.

W Wielkiej Brytanii sprzedaż zanotowała ogromny 52,9% wzrost osiągając poziom 10277 sztuk (7100 BMW, +5,6% oraz 3177 MINI).

Ponadto sprzedaż wzrosła na prawie wszystkich innych istotnych rynkach: we Włoszech sprzedano 5348 pojazdów (4280 BMW oraz 1068 MINI) co stanowi 22% wzrost, we Francji 3169 (2469 BMW, 700 MINI) +17,2%; w Płd. Afryce +32% do 2522 BMW, Hiszpania zanotowała 25,3% wzrost z 2260 sztukami sprzedanych aut (1957 BMW i 303 MINI), Szwajcaria +31,6% (938 BMW, 244 MINI). Australia +22% do 1025 szt. BMW i w Austrii 18,9% do 1076 samochodów (955 BMW, 121 MINI).

Przyczyną tych sukcesów są oferowane przez BMW Group produkty, które regularnie znajdują uznanie w oczach branży motoryzacyjnej. W ubiegłym tygodniu na produkty BMW Group spadł deszcz nagród. 5 lutego w Londynie brytyjski magazyn branżowy "What Car?" nadał następującym samochodom BMW tytuły "Samochodu Roku" w różnych kategoriach: BMW serii 3 i 5, BMW X5 i BMW M3. Dodatkowo, seria 5 uhonorowana została nagrodą specjalną za dotychczasowe osiągnięcia. Dzień później, 6 lutego niemiecki magazyn "auto motor i sport" ogłosił wyniki plebiscytu czytelników, którzy uznali MINI One/Cooper, BMW serii 5 oraz BMW X5 najlepszymi samochodami roku 2002 w swoich kategoriach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy