Diesle Renault z Euro4

Renault wprowadza na rynek zmodyfikowane silniki Diesla. Dzięki temu będą one spełniały normę emisji spalin Euro4, co jest obowiązkowe od stycznia 2006 roku.

Euro 4 oznacza zmniejszenie emisji zanieczyszczeń takich jak tlenek węgla (CO), niespalone węglowodory (HC), tlenki azotu (NOx) oraz cząstki stałe.

W nowej gamie silników wysokoprężnych Renault znajdziemy m.in: turbosprężarkę o zmiennej geometrii, recyrkulację gazów spalinowych (układ EGR) sterowaną elektronicznie z systemem chłodzenia gazów, podwyższone ciśnienie wtrysku (układ Common Rail 1600 barów), wielokrotny wtrysk piezoelektryczny (do 5 wtrysków w jednym cyklu w zależności od warunków pracy silnika) oraz samoczynnie regenerujący się filtr cząstek stałych (FAP).

Reklama

Trzy najważniejsze nowości techniczne to:

Wprowadzenie do sprzedaży nowego silnika 2.0 dCi. Będzie on oferowany w dwóch poziomach mocy i montowany w nowej Lagunie.

Wersja 130 KM (96 kW) silnika 1.9 dCi. Jednostka ta, wyposażona w samoczynnie regenerujący się filtr cząstek stałych jest dostępna w modelach Mégane, Scénic, Grand Scénic i nowej Lagunie. Ta wersja może współpracować z automatyczną skrzynią biegów Proactive ze sterowaniem impulsowym (DPO).

Silnik 1.5 dCi 105 KM (78 kW), współpracujący z obecnie oferowaną skrzynią mechaniczną 6-biegową, jest oferowany w modelach Modus, Mégane, Scénic, Grand Scénic oraz Clio III.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy