Diesle dwa...

O tym, że silnik Diesla zrobił prawdziwą furorę, nie trzeba nikogo przekonywać. Kiedyś montowany tylko w samochodach dostawczych, później w większych limuzynach, dzisiaj trafia pod maski samochodów popularnych. Współczesne diesle nie kopcą i nie stukają, zaś kultura ich pracy i dynamika w wielu przypadkach przewyższa osiągi jednostek benzynowych.

W związku z powyższym, a także dlatego, że czyni to również konkurencja, Renault zdecydował się wyposażyć swój najpopularniejszy model clio w dwa rodzaje silnika wysokoprężnego. Jeden dysponuje mocą 65 KM, drugi zaś 80 KM.Dokładnie rok temu clio poddane zostało daleko idącemu faceliftingowi. Autko otrzymało nowy w kształcie grill, przednie reflektory, tylne lampy oraz błotniki, maskę i zderzaki. Bryła pojazdu pozostała ta sama.

Karoseria clio o wymiarach: 3775/1640/1420 mm zapewnia zupełnie przyzwoitą ilość miejsca. 255-litrowy bagażnik daje się łatwo powiększyć do rozmiarów 1035 litrów. Na seryjnym wyposasżeniu clio w wersji diesel znajdują się: wspomaganie układu kierowniczego, ABS, trzy poduszki powietrzne, centralny zamek oraz elektrycznie podnoszone szyby przednie. Klimatyzacja i radioodtwarzacz w opcji, co oznacza, że trzeba za nie dodatkowo zapłacić.

Reklama

Oba silniki diesla, jakie montowane są pod maską clio, to jednostki napędowe zbudowane z czterech cylindrów i ośmiu zaworów. Identyczna jest także ich pojemność skokowa, która wynosi 1461 cm sześc. Różne są natomiast parametry. Pierwszy motor, słabszy, dysponuje maksymalną mocą 65 KM przy 4000 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm przy 2000 obr./min. Z tym silnikiem renault clio od 0 do 100 km/godz. przyspiesza w czasie 15 sekund, rozwija prędkość maksymalną 162 km/godz. i zużywa średnio 4,3 litra ropy na sto.

Drugi motor, mocniejszy, wykazuje maksymalną moc 80 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 185 NM przy 2000 obr./min. Dzięki niemu clio od 0 do 100 km/godz. przyspiesza w czasie 12,2, rozpędza się do prędkości maksymalnej 175 km/godz. i zużywa średnio 4,2 litra ropy na setkę. Cena auta z silnikiem słabszym 46 300 zł, z mocniejszym 49 300 zł.

Rywal: fiat punto w wersji diesel, podobnie jak clio oferuje dwie jednostki napędowe. Pierwsza z nich to silnik 1.9, druga 1.9 JTD turbo. Oba silniki zbudowane są w technice czterocylindrowej i ośmiozaworowej. Jeden o mocy maksymalnej 60 KM przy 4500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 118 Nm przy 2250 obr./min, drugi odpowiednio o mocy 80 KM przy 3000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 196 Nm przy 1500 obr./min. Na seryjnym wyposażeniu punto diesla znajdują się: wspomaganie układu kierowniczego, poduszka powietrzna dla kierowcy (wersja 1.9), centralny zamek, elektrycznie podnoszone szyby przednie, komputer pokładowy (wersja 1.9 JTD).

Wymiary pięciodrzwiowej karoserii punto wynoszą: 3835/1660/1480 mm, wielkość bagażnika: 297 litrów, zaś cena (w zależności od wersji silnikowej): 40 900 lub 46 900 złotych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik | silnik diesla
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL