Czystki w Chryslerze. Znikają znane modele!

Sergio Marchionne - dyrektor zarządzający koncernu Fiat - zabrał się właśnie za porządkowanie oferty Chryslera. Zakończenie produkcji niektórych modeli ma poprawić wizerunek m.in. Jeepa.

W jednym niedawnych z wywiadów Marchionne zdradził, że produkowany od 2007 roku kompaktowy jeep compass nie doczeka się bezpośredniego następcy. Produkcja wytwarzanego w fabryce w Belvedere w stanie Illinois auta ma zostać zakończona w 2014 roku.

Zdaniem Marchionne oferowanie dwóch tak zbliżonych konstrukcyjnie pojazdów jednej marki (samochód budowany jest w oparciu o podzespoły jeepa patriot) wprowadza niezdrową konkurencję, a compass, którego podstawowe wersje oferowane są w Stanach wyłącznie z napędem na przednią oś, negatywnie wpływa na budowany latami wizerunek Jeepa.

Reklama

Czystki szykują się również w ofercie marki Chrysler. Z gamy modelowej zniknąć ma np. chrysler town&country, który na niektórych zagranicznych rynkach oferowany jest również jako chrysler grand voyager. By uniknąć nakładania się oferty różnych marek koncernu Chrysler, w palecie modeli firmy zbudowanych w oparciu o grand voyagera pozostać ma tylko jeden van - dodge grand caravan. W miejsce town&country pojawić ma się zupełnie nowy rodzinny, bogato wyposażony van, który konkurować ma na rynku głównie z mercedesem klasy R.

Uporządkowanie oferty marek Chrysler i Dodge to, bez wątpienia, krok w dobrym kierunku. 90 proc. amerykańskich dealerów koncernu Chrysler ma w swojej ofercie pojazdy wszystkich głównych marek koncernu Chrysler.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | modele
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama