Czarny, biały a może czerwony? Kolorowa łamigłówka

Czerwone są najszybsze, białymi jeżdżą przedstawiciele handlowi, a czarne ukochali sobie gangsterzy i politycy...

Jakie kolory karoserii są obecnie najpopularniejsze?

Reklama

Światowy lider w dziedzinie produkcji lakierów samochodowych - firma PPG Industries - jak co roku ogłosiła raport dotyczący najchętniej wybieranych przez nabywców aut kolorów. Co ciekawe, gusta klientów zdają się być podobne, niezależnie od tego, czy mieszkają oni w Azji, Europie czy Ameryce.

W każdym z tych obszarów w trójce najpopularniejszych lakierów znalazły się te same kolory - biały, czarny i srebrny.

Czarny i biały

W Europie klienci najczęściej decydują się na nowe auto w niezbyt praktycznym, acz niezmiennie eleganckim kolorze czarnym. Tak polakierowane pojazdy stanowią aż 26 proc. sprzedaży. Mniej popularny - 19 proc. udziału w rynku - jest kolor biały (o czym zapewne w największym stopniu dokonywane przez firmy zakupy flotowe). Kolejne miejsca z procentowym udziałem odpowiednio 16 proc. i 15 proc. w rynku zajmują praktyczne, łatwe do utrzymania w czystości, kolory srebrny i szary. Dziewięć na sto pojazdów wyjeżdżających z europejskich salonów polakierowanych jest na kolor niebieski, do elitarnego grona można też zaliczyć lakier czerwony - jego udział w rynku to zaledwie 7 proc.

W Ameryce Północnej najpopularniejszym kolorem jest biały, auta z tak polakierowanym nadwoziem stanowią 1/5 rynku. Prawie tak samo popularne są jednak kolory srebrny (19 proc. udziału w sprzedaży) i czarny (18 proc. udziału). Na dalszych miejscach znalazły się odcienie szarości (15 proc. sprzedaży) oraz kolory czerwony i niebieski (po 9 proc. udziały w rynku).

W Azji - srebrny

Nieco inne gusta mają klienci w Azji. Najpopularniejszym kolorem jest na tym kontynencie srebrny, jego udział w rynku to aż 25 proc. Na drugi w zestawieniu kolor biały decyduje się tam 23 proc. nabywców, trzeci pod względem popularności - czarny - ma 17 proc. udział w rynku. Stosunkowo popularne są również odcienie czerwieni (10 proc. udziału w rynku) i niebieskiego (7 proc. udziału w rynku).

Badania przeprowadzone przez PPG Industries dowodzą, że kolor jest dla większości nabywców niezwykle ważny. Aż 77 proc. ankietowanych kierowców przyznało, że decydując się na nowe auto jednym z głównych kryteriów wyboru był kolor karoserii. Zdaniem amerykańskich dealerów, jeden na trzech klientów jest w stanie dopłacić za interesujący go kolor, a 40 proc. nabywców aut klasy premium wolałaby móc wybierać z szerszej palety kolorów.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje