Chrysler i Project X

Koncern DaimlerChrysler ma problemy z Chryslerem, którego udział w rynku amerykańskim spadł do 13 procent.

Za to na rynku międzynarodowym (także w Polsce) Chrysler radzi sobie bardzo dobrze.

Wkrótce w życie wejdzie program naprawczy zwany wewnątrz koncernu Project X. Jego głównym celem jest zwiększona integracja technologiczna między Mercedesem i Chryslerem.

Jako przykład można podać nowego mercedesa ML, który będzie miał identyczne niemal wszystkie kluczowe podzespoły (jak np. płyta podłogowa i zawieszenie) z jeepem grand cherokee i dodg'em durango.

A sprzedaż pojazdów produkcji Chryslera na rynkach poza USA wciąż nabierała rozmachu i w 2006 roku zwiększyła się o 15 procent w porównaniu z rokiem 2005. Był to najwyższy wzrost w skali ostatniego dziesięciolecia, a sprzedaż niemal 207.000 pojazdów jest drugim co do wielkości wynikiem rocznym w okresie tej dekady.

Reklama

Ze sprzedażą 39.208 sztuk pierwsze miejsce na rynkach międzynarodowych zajęły w roku 2006 samochody jeep grand cherokee, drugie zaś - podobnie jak w USA - minivany Chryslera, które znalazły 35.716 nabywców.

Również i nowe modele odniosły sukces: mimo zaledwie 7-miesięcznej obecności na rynkach dodge caliber "rozszedł się" w ilości 17.722 sztuk, stanowiąc w przybliżeniu 9 procent sprzedaży pojazdów produkcji Chrysler Group poza Ameryką Północną.

Dobrze radzi sobie Chrysler także w Polsce. Najważniejszym wydarzeniem koncernu w ubiegłym roku był debiut na rynku polskim marki Dodge i jej pierwszego europejskiego modelu - caliber. Samochód ten spotkał się z ogromnym zainteresowaniem klientów i przez 6 miesięcy sprzedaż osiągnęła 265 samochodów.

Kolejnym nowym modelem wprowadzonym w 2006 roku był jeep commander (sprzedaż 102 szt.) - pierwszy pojazd marki Jeep z trzema rzędami siedzeń dla siedmiu osób.

W 2006 roku udział całkowity Chrysler Group w rynku samochodów osobowych w Polsce wzrósł o 15% do poziomu 0,62% (2005 - 0,54%).

A co Chrysler przewiduje na ten rok? W 2007 roku nastąpi ofensywa produktowa w Polsce. Do sprzedaży trafi

7 nowych modeli: jeep compass, jeep patriot, jeep wrangler, jeep wrangler unlimited, chrysler sebring oraz kolejne modele marki Dodge - nitro i avenger.

Będziemy kontynuowana także sprzedaż modelu dodge caliber, a w drugiej połowie roku pojawi się najmocniejszy samochód kompaktowy na rynku dodge caliber SRT4 z silnikiem o mocy 300 KM.

Planujemy także utrzymać mocną pozycję w tradycyjnych dla nas segmentach MPV i SUV z dużą sprzedażą samochodów Chrysler voyager, jeep commander i jeep grand cherokee - powiedział Maciej Ratyński, dyrektor marketingu i sprzedaży Chrysler Group w DaimlerChrysler Automotive Poland.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: procent | Jeep | Chrysler
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama