Chevrolet rośnie

Chevrolet Europe, do końca grudnia 2004 roku występujący pod nazwą GM Daewoo Europe, odnotował w 2004 roku wzrost sprzedaży. W stosunku do roku 2003 wyniósł on ponad 42 procent - z 133.468 sprzedanych samochodów do ponad 189.900.

Udział firmy w rynku europejskim zwiększył się z 0,68 do 0,92 procent. Szczególnie imponująca była sprzedaż w grudniu. Osiągnęła ona poziom 14.900 samochodów, czyli o ponad 3.500 więcej niż w grudniu 2003 roku (wzrost o 21%). Zgodnie ze strategią General Motors, zakładającą globalny wzrost jej największej marki, Chevrolet Europe rozpocznie sprzedaż pełnego asortymentu pojazdów GM Daewoo na terenie całej Europy pod marką Chevrolet od stycznia 2005 roku.

Reklama

"Wzrost o 42 procent w tym bardzo konkurencyjnym, a zarazem odznaczającym się powolnym wzrostem sektorze, jest bardzo imponujący" - stwierdził Hardy Spranger, Dyrektor Generalny Chevrolet Europe. "Nasz personel w całej Europie może być dumny ze swoich osiągnięć, szczególnie, jeżeli zwrócimy uwagę na fakt, że sprzedawaliśmy w Europie samochody pod dwiema różnymi markami i ogłosiliśmy zakończenie sprzedaży marki Daewoo z nadejściem 2005 roku. Siła marki Chevrolet, jak również globalne możliwości GM, zapewniają nam potencjał rozwojowy przekraczający dotychczasowe granice. W 2005 roku chcemy kontynuować osiągnięty wzrost, co najmniej w tym samym tempie jak dotychczas."

Największym rynkiem sprzedaży w 2004 roku ponownie okazały się Włochy, w których nabywców znalazło ponad 30.000 samochodów. Tuż za nimi uplasowała się Hiszpania, w której sprzedano 29.400 pojazdów. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w Szwecji (+135% - z 880 do ponad 2.000 pojazdów), Finlandii (+119% - z 1.000 do ponad 2.200 samochodów) i w Austrii (+104% - z 1.230 do ponad 2.500 pojazdów).

Sprzedaż samochodów wzrosła najsilniej na tych rynkach, na które nowe samochody wyprodukowane przez GM Daewoo zostały wprowadzone pod marką Chevrolet.

W całej Europie Środkowej i Wschodniej sprzedaż wzrosła o 190% - z 17.600 do 51.200 pojazdów. Włączając w to rynki, na których rozpoczęto sprzedaż w 2004 roku, np. Polskę (3.500 samochodów), Turcję (9.700 szt.), Rosję (1.600 szt.) czy Ukrainę (8.800 szt.). Na Ukrainie udział marki Chevrolet w rynku w pierwszym roku sprzedaży wyniósł 3,79%, a w Turcji 1,35%. Spory sukces Chevrolet odniósł na rynku węgierskim, gdzie uzyskał 6,7% udziału w rynku, co dało mu 6. miejsce pod względem wielkości sprzedaży samochodów osobowych. Chevrolet Hungary sprzedał prawie 15.000 samochodów, czyli o 23% więcej niż w 2003 roku.

Na poziomie globalnym południowokoreańska firma-matka Chevrolet Europe, GM Daewoo Auto & Technology, sprzedała o 55,2 procent samochodów więcej (900.000) niż w roku poprzednim - 579.800. Wzrost ten w ogromnym stopniu wyniknął z olbrzymiego rozwoju eksportu gotowych pojazdów i zestawów do montażu. W 2004 roku eksport GM Daewoo z Korei wzrósł o 76 procent - z 452.000 do 795.000 pojazdów. Roczny eksport samochodów gotowych wzrósł o 73,3% - z 264.600 pojazdów w 2003 do 458.500 w 2004 roku, zaś eksport zestawów do montażu osiągnął poziom 337.000 sztuk dzięki szybkiemu rozwojowi montowni w Chinach, Tajlandii, Indiach i Wietnamie. Marka Chevrolet stanowiła 43 procent eksportu GM Daewoo w 2004 roku.

Dzięki sprzedaży niemal 4 milionów samochodów w ponad 70 krajach, Chevrolet jest trzecią największą marką na świecie.

Porozmawiaj na Forum.

Dowiedz się więcej na temat: eksport | procent | GM | Daewoo

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje