BMW największym producentem aut premium

BMW pochwaliło się właśnie pełnymi wynikami sprzedaży za ubiegły rok. Najlepsze rezultaty w historii odnotowały marki: BMW, Rolls-Royce i BMW Motorrad.

Sprzedaż całej grupy BMW w 2018 roku zamknęła rekordowym wynikiem  2 490 664 pojazdów. To już ósmy rok z rzędu, w którym koncern z Bawarii notuje wzrost zainteresowania nabywców. W stosunku do sytuacji na koniec 2017 roku popyt poprawił się o 1,1 proc. W oficjalnym komunikacie BMW czytamy, że "BMW Group pozostaje wiodącym producentem samochodów premium na świecie". Do tej pory wyników nie przedstawił jednak Mercedes...

Sama marka BMW zanotowała najlepszy wynik w swojej historii - 2 125 026 (+1.8 proc.) sprzedanych samochodów. Było to możliwe m.in. dzięki wprowadzeniu w lutym ubiegłego roku nowego X2 oraz rozszerzeniu produkcji X3 o Chiny i Republikę Południowej Afryki. Zainteresowanie samą tylko rodziną suvów niemieckiej marki wzrosło o 12,2 proc. (792 590 egzemplarzy). Oznacza to, że suvy stanowią już 37,3 proc. ogółu popytu na nowe BMW. Do rekordu przyczyniła się też seria 5. Producent twierdzi, że typoszereg G30/G31 był najlepiej sprzedającym się autem tego segmentu na świecie. Wynik 328 997 dostarczonych klientom egzemplarzy oznacza wzrost sprzedaży o 12,7 proc.

Reklama

Rekord ustanowiło też BMW M Gmbh. W całym ubiegłym roku do klientów trafiło ponad 100 tys. aut z ukochanym przez klientów znaczkiem M. Całkowita sprzedaż zamknęła się liczbą 102 780 egzemplarzy - o rekordowe 27,2 proc. wyższą niż przed rokiem! Najlepiej sprzedającym się modelem było BMW X3 M40i (19 670 egzemplarzy) przed: BMW M2 (13 731 egzemplarzy) i BMW M5 (7 823 egzemplarzy).

Mocnym akcentem zakończył też miniony rok Rolls-Royce. Należąca do Grupy BMW brytyjska ikona motoryzacyjnego luksusu dostarczyła nabywcom aż 4 107 samochodów (+22,2 rok do roku). To najwyższy wynik w liczącej już 115 lat historii marki!

Na tle sukcesów poszczególnych marek in minus wyróżnia się jedynie Mini. Marka zamknęła ubiegły rok wynikiem 361 531 sprzedanych egzemplarzy. Oznacza to spadek popytu o 2,8 proc. rok do roku.

Sukcesem jest natomiast rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi. W ubiegłym roku cała Grupa BMW dostarczyła nabywcom ponad 140 tys. zelektryfikowanych pojazdów osiągając imponujący wzrost na poziomie 38,4 proc. Co ciekawe, najchętniej kupowanym zelektryfikowanym autem było BMW 530e, czyli hybryda typu plug-in. W sumie do nabywców trafiło 40 260 tych pojazdów, co stanowi już 12,2 proc. ogółu wszystkich sprzedanych w ubiegłym roku BMW serii 5.

"Życiowy" rekord zaliczyło też BMW Motorrad. Firma dostarczyła nabywcom 165 566 motocykli (+0,9 proc. rok do roku).

opr. Paweł Rygas

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy