BMW M3 30 Jahre M3

Fani BMW mają w tym roku liczne powody do radości. Stulecie istnienia marki z Bawarii zbiegło się w czasie z innym, nie mniej ważnym, jubileuszem. Równe trzy dekady temu, na rynku zadebiutował model, który na dobre zapisał się w historii motoryzacji – BMW M3.

Producent z Monachium postanowił uczcić jubileusz kultowego modelu wprowadzając na rynek jego limitowaną wersję - 30 Jahre M3.

Powstanie jedynie 500 egzemplarzy M3 w odmianie 30 Jahre M3. Samochody bazują na "standardowej" M3 z pakietem Competition. Wszystkie polakierowane zostaną na metaliczny kolor Macao Blue, który otwierał listę opcji pierwszego M3 z 1986 roku. Z zewnątrz auta rozpoznamy też m.in. po oksydowanych końcówkach wydechu i plakietkach z nazwą 30 Jahre M3 zdobiących wloty powietrza w przednich błotnikach. Samochody poruszać się mają na 20-calowych obręczach kół ze stopów lekkich. Przednie obuto w opony w rozmiarze 265/30, a z tyłu pracują gumy 285/30.

Reklama

We wnętrzu znajdziemy m.im. sportowe, kubełkowe fotele, pasy bezpieczeństwa z przeszyciami charakterystycznymi dla serii M i specjalne nakładki progowe. Każdy z 500 egzemplarzy otrzyma również, wykonane z włókien węglowych, listwy ozdobne deski rozdzielczej i dwubarwną tapicerkę ze skóry merynosów.

Tak, jak w przypadku M3 Competition Package, jednostka napędowa rozwija dodatkowe 19 KM i legitymuje się mocą maksymalną 450 KM. Standardowym wyposażeniem jest m.in. adaptacyjne zawieszenie obejmujące sprężyny, amortyzatory i stabilizatory o zwiększonej sztywności. Samochody otrzymają też aktywny tylny dyferencjał i system Dynamic Stability Control. Auta limitowanej serii osiągać mają setkę w równe 4 s od startu. To o 0,1 s szybciej, niż w przypadku zwykłego M3 z pakietem Competition.

BMW M3 30 Jahre M3 trafić ma do salonów latem bieżącego roku - dokładnie w 30 lat po złożeniu zamówienia na pierwsze BMW M3. Za auto w limitowanej serii dopłacić trzeba będzie u dilera równe 10 tys. euro (cena M3 pakietem Competition trzeba zapłacić 407 tys. zł).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW M3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy