Będzie nowe audi A2?

W 1999 roku Audi zaprezentowało model o nazwie A2, samochód, który na tle segmentowej konkurencji mocno się wyróżniał.

Auto miało aluminiowe nadwozie oparte na ramie przestrzennej, dzięki czemu masa pojazdu wynosiła zaledwie 850 kg. Niestety - jak to często bywa z rewolucyjnymi konstrukcjami - samochód nie przyjął się na rynku. Nowoczesne rozwiązania techniczne skutkowały wysoką ceną, w 2005 roku pojazd wycofano z oferty.

Reklama

Okazuje się jednak, że wg części przedstawicieli Audi, czasy A2 właśnie nadchodzą. Obecnie największy nacisk producenci kładą na jak najniższe zużycie paliwa, które przekłada się na emisję CO2. Jak pokazują doświadczenia zebrane przez Audi na przykładzie wprowadzonego niedawno do oferty A1, model A2, dzięki aluminiowemu nadwoziu i niewielkiej masie, mogły się dziś stać prawdziwym hitem.

Oczywiście o wznowieniu produkcji auta, którego historia zakończyła się 6 lat temu nie ma mowy, ale zarząd firmy coraz poważniej zastanawia się nad opracowaniem jego następcy.

Niewykluczone, że nowe A2 mogłoby być pierwszym modelem Audi wykorzystującym nową wielomateriałową strukturę nadwozia (MSF). W ramach tej technologii struktura nadwozia ma być wykonana ze: stali, aluminium, i tworzyw sztucznych, łączonych ze sobą przez nitowanie, klejenie i za pomocą śrub.

Technologia MSF zastąpić ma stosowane do tej pory przez Audi aluminiowe konstrukcje ASF.

Na razie nie wiadomo, kiedy nowe wcielenie A2 miałoby trafić na rynek.

Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | Audi A2

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje