Automat 7G-TRONIC

Mercedes-Benz zaprezentował pierwszą na świecie siedmiostopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC do samochodów osobowych. Skrzynia ta będzie montowana seryjnie w pięciu modelach Mercedesa napędzanych silnikami 8-cylindrowymi od jesieni 2003 roku. Znajdą się wśród nich pojazdy E 500, S 430, S 500, CL 500 oraz SL 500.

7G-TRONIC od jesieni tego roku zastąpi dotychczas stosowaną w tych modelach automatyczną skrzynię pięciobiegową. Ten nowoczesny mechanizm gwarantuje szybszą zmianę przełożeń i lepsze przyspieszenia, przy równoczesnej oszczędności nawet do 0,6 litra paliwa na dystansie 100 km.

Reklama

Inżynierowie Mercedesa dzięki siedmiu krótkim przełożeniom mogli lepiej dopasować właściwości skrzyni biegów do charakterystyki i osiągów silnika, a tym samym poprawić dynamikę i elastyczność układu napędowego. Nad pracą 7G-TRONIC czuwa zaawansowany technologicznie komputer, który uważnie analizuje przebieg jazdy i sam decyduje o tym, jakie przełożenie jest w danej chwili najkorzystniejsze.

Możemy śmiało zaufać takim decyzjom, gdyż za ich słusznością przemawiają 44 lata doświadczenia, jakie Mercedes-Benz zebrał przy produkcji automatycznych skrzyń biegów. Od 1959 roku niemiecka firma wyprodukowała już ponad 11 milionów przekładni automatycznych. 7G-TRONIC jest piątą generacją tych urządzeń.

Dowiedz się więcej na temat: benz | mercedes-benz | Mercedes | automat

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje