Austriacy będą produkować Toyotę Suprę i BMW Z4?

Toyota od dłuższego czasu przymierza się do wskrzeszenia legendarnego modelu Supra. Wszystko wskazuje na to, że auto powstawać będzie w fabryce Magna-Steyer w austriackim Grazu.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że zakład podejmie się budowy nowej Supry oraz, spokrewnionej z nią, nowej generacji BMW Z4. Kolejne wcielenie niemieckiego kabrioletu ma zostać zaprezentowane w sierpniu przy okazji słynnego konkursu samochodowej elegancji w Pebble Beach.

Przedstawiciele Magna-Steyer odmówili komentarza w tej sprawie. Żadnego oświadczenia dotyczącego lokalizacji produkcji nie wydały też do tej pory BMW ani Toyota.

Fabryka Magna-Steyer słynie z nietypowego profilu działalności. Zakład nie jest własnością żadnego z motoryzacyjnych potentatów i - jako podwykonawca - oferuje swoje zdolności produkcyjne różnym producentom. W Grazu od 1979 roku budowane są m.in. legendarne już Mercedesy klasy G. Niedawno w fabryce rozpoczął się też montaż nowych aut Jaguara: modelu E-Pace oraz - l-Pace. Obok nich powstaje również nowe BMW serii 5. 

Reklama

Plany produkcyjne na bieżący rok zakładają, że w Grazu powstać ma około 200 tys. samochodów (cztery modele trzech różnych marek).

Fabryka słynie z produkcji pojazdów niszowych. W Grazu powstawały do tej pory takie sławy, jak np. Volkswagen Golf Country, Audi V8L czy - w latach 2010-2012 - Aston Martin Rapide. Przez wiele lat w Austrii budowane też były - przeznaczone na europejskie rynki - modele Jeepa (Grand Cherokee i Commander).

Przypominamy, że w Genewie zobaczyć można było prototypowy model GR Supra Racing Concept. Japończycy nie ukrywali, że dwudrzwiowy samochód o klasycznej budowie (umieszczony wzdłużnie z przodu silnik napędza koła tylnej osi) to zapowiedź rynkowego powrotu wyczekiwanej przez fanów sportów motorowych Toyoty Supry.

Nazwa Supra pojawiła się po raz pierwszy w 1978 roku wraz z debiutem większej i mocniejszej wersji Toyoty Celiki drugiej generacji. W następnych latach samochód ten stał się niezależnym modelem. Wszystkie cztery generacje miały charakterystyczny dla samochodów GT układ z silnikiem z przodu i tylnym napędem.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy