Audi popularniejsze niż Citroen i Fiat? Zaskakujący ranking!

Chociaż wysyp genewskich premier może sugerować, że producenci zapomnieli już o kryzysie, statystyki sprzedaży wciąż nie pozwalają sądzić, że trudne czasy mamy już za sobą.

Wg danych największej firmy analitycznej zajmującej się monitorowaniem rynków motoryzacyjnych - JATO Dynamic - w styczniowym rankingu dziesięciu najpopularniejszych na Starym Kontynencie marek tylko trzech producentów zanotowało wzrost sprzedaży.

Reklama

Numerem jeden w Europie niezmiennie pozostaje Volkswagen. Dealerzy niemieckiej marki sprzedali w styczniu nieco ponad 114 tys. samochodów - to aż o 12 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Drugim graczem w Europie jest obecnie Ford, który sprzedał w styczniu 62 345 samochodów. Amerykanie nie mają jednak powodów do radości - w stosunku do stycznia 2012 roku spadek sprzedaży ich aut wynosi aż 25 proc!

Na najniższym stopniu europejskiego podium znalazła się marka Opel. Niemcy dostarczyli w styczniu swoim klientom 59 212 samochodów i - jako jedna z trzech firm - zanotowali wzrost popytu. Na nowego opla zdecydowało się o 2,2 proc. klientów więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Czwarte miejsce w europejskim rankingu popularności marek zajmuje Renault. Styczniowy wynik - nieco ponad 56 tys. sprzedanych aut - jest o 12,4 proc. gorszy niż przed rokiem. W jeszcze gorszej sytuacji jest - piąty w zestawieniu - Peugeot. W styczniu firma ta dostarczyła nabywcom 55 967 aut, czyli aż o 17,2 proc. mniej niż rok temu.

Szóste miejsce w rankingu najpopularniejszych marek w Europie zajmuje Audi. Firma z Ingolstadt sprzedała w styczniu nieco ponad 50 tys. samochodów, w jej przypadku spadek sprzedaży wyniósł więc jedynie 2,5 proc.

Powodów do radości nie mają w Citroenie. Zajmująca siódmą pozycję w zestawieniu francuska marka sprzedała w styczniu 47 426 samochodów - aż o 17 proc. mniej niż w ubiegłym roku.

W jeszcze gorszej sytuacji wydają się być Włosi. Ósmy w rankingu Fiat sprzedał w styczniu europejskim klientom 46 199 samochodów. Wprawdzie to "zaledwie" o 5,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, ale nie sposób przeoczyć, że pozycjonowane w segmencie premium Audi sprzedało w tym samym czasie o 3892 aut więcej.

Ze stratą jedynie piętnastu(!) egzemplarzy w stosunku do Fiata, na dziewiątym miejscu rankingu, znalazło się BMW. W styczniu niemiecka firma sprzedała aż 46 184 auta, co oznacza wzrost zainteresowania nabywców o 5,5 procenta.

Top Ten najpopularniejszych w Europie marek zamyka kolejny reprezentant segmentu premium - Mercedes. Producent ze Stuttgartu zanotował wzrost sprzedaży o 1,9 proc. Firma dostarczyła klientom w styczniu 45 148 samochodów.

Dowiedz się więcej na temat: Fiata

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje