Audi kupuje patenty na ogniwa paliwowe

Audi kupiło od Ballard Power Systems Inc. pakiet patentów związanych z technologiami produkcji ogniw paliwowych. Ponadto Grupa Volkswagen przedłużyła współpracę z tą zajmującą się czystą energią kanadyjską firmą do roku 2019.

Akwizycja patentów to nowy dla Audi, VW i całej Grupy Volkswagen impuls do rozwoju układów napędu z zastosowaniem ogniw paliwowych.

Jak wyjaśnia profesor dr. Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego sprawujący pieczę nad pracami rozwojowymi wszystkich marek w Grupie VW: "Audi zakupiło te strategicznie ważne patenty dla całej Grupy i udostępni je wszystkim markom. W ten sposób zabezpieczamy kluczową wiedzę, dającą impuls dla przyszłego rozwoju tej technologii."

Ballard Power Systems Inc. ma siedzibę w Burnaby w Kanadzie i należy do wiodących w świecie firm koncentrujących się na technologii ogniw paliwowych z membraną wymieniającą protony. Ballard dostarcza produkty służące do pozyskiwania czystej energii, zmniejszające koszty i zagrożenia po stronie klientów i pomaga im w rozwiązywaniu trudnych wyzwań natury technicznej i biznesowej dotyczących ogniw paliwowych.

Reklama

Przypomnijmy, że lider technologii ogniw paliwowych, czyli koncern Toyota, podczas prezentacji napędzanego wodorem modelu Mirai na salonie CES w Las Vegas, poinformował, że za darmo udostępni wszystkim chętnym patenty związane z ogniwami paliwowymi.

Japończycy udostępnią aż 5680 patentów dotyczących konstrukcji aut z ogniwami paliwowymi. 1970 rozwiązań technicznych dotyczy budowy samych ogniw. Kolejnych 290 patentów ma związek z konstrukcją wysokociśnieniowych zbiorników na wodór. Każdy z zainteresowanych - za darmo - będzie też mógł skorzystać z 70 opatentowanych przez Toyotę rozwiązań dotyczących wytwarzania i tankowania wodoru oraz aż 3350 patentów dotyczących elektroniki sterującej systemem ogniw.

Patenty związane z konstrukcją aut mogą być bezpłatnie wykorzystywane do 2020 roku. Wszystko wskazuje więc na to, że po tej dacie firmy, które oprą konstrukcje własnych pojazdów ja japońskich rozwiązaniach będą musiały płacić za ich wykorzystywanie... Na patenty związane z produkcją i transportowaniem wodoru Toyota nie przewiduje limitów czasowych.

Najwyraźniej ten limit czasowy skłonił Audi do zakupu wodorowych patentów z innego źródła...

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi | Toyota | ogniwa paliwowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy