Apple, Google, Coca Cola. Toyota, Mercedes, BMW

Toyota została uznana po raz 11. za najbardziej wartościową markę motoryzacyjną świata w rankingu Best Global Brands firmy Interbrand. Na drugim miejscu znalazł się Mercedes, zaś na trzecim BMW.

 Wartość japońskiej marki wzrosła względem zeszłorocznego badania o 20%, dzięki czemu Toyota awansowała na liście najbardziej wartościowych marek wszystkich branż z 10. na 8. miejsce. Pierwsze trzy pozycje rankingu zajmują Apple, Google i Coca Cola.

Najwyższą wartość marki Toyota w globalnym przemyśle motoryzacyjnym potwierdzają od lat wszystkie rankingi. Firma, tradycyjnie postrzegana jako stabilna, solidna i wiarygodna, od dziesięcioleci jest znana z wysokiej jakości produktów. Co roku także sprzedaje spośród wszystkich producentów najwięcej samochodów na świecie.

Reklama

Tegoroczne kampanie Toyoty "Let's go places" i "Go Fun Yourself" pokazały także lżejszy, bardziej rozrywkowy i ekscytujący charakter marki. W tym duchu zostały zaprojektowane najnowsze produkty Toyoty: nowe Aygo, którego projektanci inspirowali się kulturą anime i J-Pop, nawiązujący do niego stylistycznie Yaris i zaprezentowany na targach w Paryżu młodzieżowy w duchu, hybrydowy crossover C-HR. Japoński producent potwierdził w tym roku swoją pozycję lidera nowych, ekologicznych technologii w motoryzacji.

Po 17 latach od premiery  Priusa firma zaprezentowała kolejną rewolucję - produkcyjną wersję samochodu napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi. Sprzedaż modelu Mirai rozpocznie się już w 2015 roku.

Analitycy Interbrand docenili Toyotę także za poszukiwanie innowacji. Zdaniem Toyoty bardziej ekologiczny, zrównoważony transport to nie tylko nisko- lub zeroemisyjne samochody. To przede wszystkim płynny, wygodny transport publiczny.

 Ważnym krokiem na tej drodze jest wdrożony w Grenoble we Francji Cite lib by Ha:Mo - nowy model transportu miejskiego oparty na innowacyjnych pojazdach elektrycznych, Toyotach i-Road, i sieci masowej komunikacji miejskiej. Zmiany zaszły również wewnątrz firmy, której władze zwróciły uwagę, by bardziej docenić potencjał kobiet w swoich strukturach, szczególnie wśród wyższych managerów.

Firma w ciągu kilku następnych lat planuje trzykrotnie zwiększyć obecność kobiet na wysokich stanowiskach .  

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy