9 biegów w osobówce? Nowa skrzynia Mercedesa!

Mercedes wprowadza właśnie do swojej oferty pierwszą automatyczną przekładnię z konwerterem momentu obrotowego wyposażoną w aż dziewięć przełożeń do jazdy w przód.

Nowa skrzynia debiutuje pod maską klasy E w wersji 350 BlueTEC. Dzięki jej zastosowaniu auto z wysokoprężnym V6 o mocy 252 KM zużywać ma średnio zaledwie 5,3 l na 100 km. Na ostatnim dziewiątym biegu, przy prędkości 120 km/h jednostka napędowa osiąga jedynie 1350 obr./min!

Skrzynię zaprojektowano w taki sposób, by można ją było wykorzystać zarówno w autach z napędem na tylną oś, jak i na wszystkie koła. Przekładnia bez problemów radzi sobie z przenoszeniem momentu obrotowego do 1000 Nm. By zminimalizować masę obudowę konwertera momentu wykonano z aluminium, miskę olejową z plastiku, a obudowę samej przekładni ze stopów magnezu. W konstrukcji przekładni wykorzystano też dwie pompy olejowe - główną napędzaną od silnika łańcuchem i drugą, pomocniczą, z napędem elektrycznym.

Reklama

Mercedes z dumą podkreśla, że automatyczne skrzynie biegów oferowane są klientom już od przeszło pół wieku. Do tej pory fabryki Mercedesa opuściło już przeszło 22 mln samochodów osobowych z automatycznymi przekładniami.

Tworzenie skrzyń o coraz większej liczbie przełożeń to jeden ze sposobów na osiągnięcie wyśrubowanych norm emisji spalin. Pod koniec ubiegłego roku o poszerzeniu swojej oferty o 9-biegowy automat poinformował Range Rover (model Evoque). Automatyczna przekładnia o 9 przełożeniach oferowana będzie też m.in. w nowym Jeepie Renegade, którego premiera odbyła się kilka dni temu w Genewie.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy