5 gwiazdek verso

Nowa Corolla Verso otrzymała najwyższe oceny w testach zderzeniowych EuroNCAP. Po Avensisie, Corolla Verso jest drugim modelem Toyoty, który uzyskał najwyższy - 5-gwiazdkowy - wynik EuroNCAP.

Corolla Verso charakteryzuje się sztywnym nadwoziem, które wyposażono w system MICS (Minimal Intrusion Cabin System), pochłaniający siłę uderzenia i zmniejszający ryzyko uszkodzenia wnętrza pojazdu podczas kolizji, znany już z Toyoty Avensis.

Nowa Corolla Verso ma 9 poduszek powietrznych, w tym 18-litrową poduszkę kolanową redukującą ryzyko odniesienia obrażeń w dolnych partiach ciała kierowcy. Znana już z Toyoty Avensis, zmodyfikowana została tak, by zmniejszyć potencjalny nacisk na kolana kierowcy w razie zderzenia czołowego o dalsze 40% w porównaniu ze swoją poprzedniczką.

Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera podróżującego z przodu w razie kolizji napełniają się w systemie dwufazowym, obok siedzenia kierowcy zamontowano czujnik pozycji, a za przednim zderzakiem czujnik siły uderzenia. Boczne poduszki i kurtyny powietrzne gwarantują bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom auta w przypadku uderzenia bocznego. Nie mniejsze znaczenie mają elementy bezpieczeństwa aktywnego. Nowa, sztywniejsza płyta podłogowa, szerszy rozstaw kół, masywniejsze drążki stabilizacyjne i rykoszetowe resory, po raz pierwszy wprowadzone do samochodu tej klasy, zapewniają maksymalną stabilność pojazdu i precyzyjne trzymanie się toru jazdy. Corolla Verso wyposażona jest w systemy Brake Control System z ABS, Electronic Brake-force Distribution (EBD), Brake Assist (BA), Vehicle Stability Control (VSC) oraz Traction Control (TRC). A po raz pierwszy na rynku europejskim Toyota proponuje swoim klientom system Cornering Assist Monitor, pozwalający kierowcy "dostrzec" przeszkody znajdujące się za zakrętem.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: gwiazdki | kierowcy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy