Super toledo

Nowa wersja seata toledo wchodzi właśnie do sprzedaży. Model ten wyposażony został w silnik V5 o pojemności 2.3 litra i mocy ...170 KM. Dzięki zastosowaniu 20-zaworowej głowicy z czterema zaworami na cylinder toledo V5 osiąga maksymalną moc przy 6000 obr./min. Dzięki nowemu silnikowi prędkość maksymalna toledo to ponad 220 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi około 9 sekund.


Pierwszy kilometr ze startu zatrzymanego auto pokonuje w 29 sekund. Nowy model dostępny jest w wersjach Sport i Executive - w każdej z nich można znaleźć ekskluzywne elementy wykończenia dodające klasy i wyróżniające tę najmocniejszą odmianę Toledo.

Reklama

Kiedy pod koniec 1998 roku rozpoczęła się sprzedaż modelu Toledo, był on dostępny z bardzo żwawą jednostką V5 o pojemności 2324 ccm. To właśnie przy tej okazji SEAT po raz pierwszy wprowadził do swej oferty ów potężny i zaawansowany konstrukcyjnie silnik.

Chociaż pojemność silnika w nowej wersji jest identyczna jak w pierwszym Toledo V5, oferowana obecnie jednostka osiąga moc o 20 KM większą - czyli w sumie 170 KM. Odczuwalnie wzrósł także maksymalny moment obrotowy, który teraz wynosi 225 Nm przy 3500 obr./min - czyli o 20 Nm więcej niż poprzednio. Główna różnica pomiędzy obydwoma silnikami dotyczy konstrukcji głowicy, która obecnie posiada cztery zawory na cylinder i zmienne fazy rozrządu. Pierwotnie, 150 konny V5 budowany był w technologii dwuzaworowej.

Podobnie jak w innych wielozaworowych silnikach SEAT-a, popychacze zaworów wyposażone są w łożyska wałeczkowe, co zmniejsza tarcie na wałkach rozrządu.

Dzięki zastosowaniu głowicy o przepływie krzyżowym osiągnięto obniżenie emisji spalin, a zwłaszcza tlenków azotu - podczas suwu ssania gazy wydechowe kierowane są ponownie do komory spalania. W rezultacie, nowy silnik produkuje mniej zanieczyszczeń niż przewiduje surowa norma EU-IV określająca ich maksymalny poziom dla silników benzynowych, która zacznie obowiązywać w Europie od 2005 roku.

Zalety silnika nie ograniczają się jedynie do lepszych osiągów, wyższego momentu obrotowego i niżej emisji spalin. Udało się uzyskać także obniżenie zużycia paliwa - o prawie litr w mieście i ponad pół litra poza miastem.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje