SRT-4 - niedrogi, a szybki

Chrysler Neon SRT wzbudzał wielkie zainteresowanie już na salonie w Los Angeles w 1999 roku, kiedy został zaprezentowany jako prototyp. W styczniu 2002, na jeszcze większych targach motoryzacyjnych w Ameryce Północnej, w Detroit ten sam samochód debiutuje już jako pojazd produkcyjny, jednak pod inną nazwą. 2003 Dodge SRT-4, bo tak nazwano najmłodsze dziecko koncernu Chryslera, łączy w sobie doskonałe parametry techniczne i stylistykę wzorowaną autach biorących udział w słynnych amerykańskich wyścigach ulicznych.


W efekcie otrzymaliśmy samochód, który rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 5,9 sekundy, co oznacza, że w ofercie Dodge'a szybszy jest jedynie znakomity Viper. Po wejściu do sprzedaży SRT-4 stanie się najszybszym samochodem na amerykańskim rynku dostępnym za cenę niższą od 20 tysięcy dolarów. Samochód będzie produkowany w zakładach Belvidere w stanie Illinois od początku 2003 roku.

Pod maską nowego dodge'a znajduje się 2,4-litrowy, turbodoładowany silnik DOHC o mocy 205 KM. Dzięki niemu SRT-4 stanie się jednym z najmocniejszych aut czterocylindrowych na amerykańskim rynku. Jednostka ta zapewnia doskonałe osiągi, za które często trzeba sporo zapłacić firmie tuningowej, od razu po wyjeździe z fabryki i objęta jest standardową gwarancją producenta. Dodge SRT-4 może rozpędzić się do 240 km/h, a prędkość 100 km/h osiaga w 5,9 sekundy. Wiele informacji o pojeździe można odczytać z samej nazwy. Podobnie jak w Viperze SRT-10 cyfra oznajmia ilość cylindrów, a SRT to skrót od Street/Road/Track (ulica/szosa/tor), wyraźnie definiujący charakter auta.

Wspólnie z silnikiem działa wysokiej klasy manualna skrzynia biegów NVG T850, dysponująca pięcioma przełożeniami. W samochodzie zastosowano też nowoczesny system chłodzenia silnika i nowy układ paliwowy. We wnętrzu znajdziemy kubełkowe fotele przypominające te z Vipera i wiele elementów podkreślających wyrafinowany, sportowy charakter auta. Z zewnątrz już sama sylwetka pojazdu świadczy o tym, że mamy do czynienia ze "sportowcem", a szerokie opony, 17-calowe aluminiowe obręcze kół, efektowne wloty powietrza z przodu pojazdu, tylny spoiler i dwie, błyszczące końcówki układu wydechowego ze stali nierdzewnej podkreślają, że jest to "sportowiec" najwyższej klasy. W pracach przy projekcie ekipie Dodge'a pomagali młodzi kierowcy z klubu sportowych samochodów SCCA (Sports Car Club of America), którzy dzielili się swoimi doświadczeniami zebranymi na torze i sugerowali własne pomysły rozwiązań konstrukcyjnych aby móc uzyskać jak najlepsze właściwości jezdne SRT-4.

Produkcja Dodge'a SRT-4 ma ruszyć na wiosnę 2003 roku w zakładach Belvidere w stanie Illinois. Fabryka ta produkowała do tej pory modele Neon od stycznia 1994 roku.

Zobacz z bliska Dodge'a SRT-4 w naszej GALERII.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy