Sportowy jaguar

Podczas wystawy motoryzacyjnej w Bolonii (Włochy) Jaguar Cars zaprezentowała najnowszą wersję S-TYPE Sport. Wybór miejsca prezentacji nie był przypadkowy. Wystawa w Bolonii szczególnie ceniona jest przez miłośników mocnych samochodów sportowych a właśnie dla prawdziwych entuzjastów dynamicznej jazdy przeznaczony jest S-TYPE Sport.

Model ten dostępny będzie z trzy litrowym, 24-zaworowym silnikiem V6 z poczwórnym wałkiem wyrównoważającym, o mocy 240 KM lub jednostką V8 o mocy 281 KM. Dzięki poczynionym w obu silnikach ulepszeniom skrócony został ich czas nagrzewania do okresu optymalnego pod kątem pracy katalizatora oraz emisji spalin.

Zaprojektowany przez zespół młodych projektantów Jaguara odzwierciedla gust ich pokolenia. Wnętrze utrzymane jest w ciemniejszej tonacji a, skórzane fotele podkreślają sportowy charakter auta. Skórzana jest również kierownica. Fotele dostępne są w czterech kolorach - "Almond", Cashmere", "Pewter" oraz "Warm Charcoal". Dominująca drewniana wykładzina w szarym odcieniu klonu po raz pierwszy została użyta w limitowanej serii modelu XKR "Silverstone".

Reklama

S-TYPE w obu wersjach silnikowych wyposażony jest w system Dynamic Stability Control - układ kontroli stabilności, który łączy ABS, układ kontroli trakcji oraz układ kierowniczy i zapewnia automatyczne włączenie hamulca każdego koła oddzielnie w sytuacji utraty przyczepności nawierzchni. Wersja czterolitrowa dodatkowo dysponuje systemem CATS (Computer Active Technology Suspenison) - komputerowy system sterowania zawieszeniem, podobnie jak modele XKR oraz XJR. System ten powoduje optymalizację jazdy w każdych warunkach poprzez zwiększanie odporności na przechyły i tłumienie drgań. W zależności od warunków CATS "ustawia" amortyzatory w dwa tryby: miękki lub twardy. Kiedy samochód napotyka na nierówności, amortyzatory w czasie mikrosekund zmieniają ustawienie tak, by przeciwdziałać ruchom nadwozia. Tryb twardy jest ustawiany również podczas dynamicznych skrętów i hamowania redukując przechył i zapewniając stabilizację. System CATS działa automatycznie i nie wymaga interwencji kierowcy.

Obie wersje są wyposażone w nowy, bardziej precyzyjny układ kierowniczy ZF, dzięki czemu obniżono poziom hałasu i wibracji na kole kierownicy. ZF jest sterowany elektronicznie; przy niewielkich prędkościach (np. podczas parkowania) umożliwia łatwe manewrowanie a przy szybkiej jeździe - znakomite wyczucie samochodu.

Z zewnątrz wersja Sport wyróżnia się kolorowymi obwódkami osłony wlotu powietrza, zderzaków oraz tablicy rejestracyjnej, zastępującymi tradycyjne chromowe zdobienia. Kolory obwódek są specjalnie dobrane do koloru nadwozia. Jest ono dostępne w pięciu metalicznych odmianach: "Anthracite" (czarny), "Carnival" (czerwony), "Emerald" (zielony), "Pacific" (niebieski) i "Platinum (srebrny). Auto standardowo jest wyposażone w lampy przeciwmgielne. Na masce znajduje się znaczek, specjalny dla modelu Sport.

Sportowy charakter samochodu podkreślają też aluminiowe, siedmioramienne felgi BBS o nazwie "Monaco" i rozmiarze 8x18 cali. Mają one dwuczęściową konstrukcję modułową podobnie jak felgi używane w wyścigach samochodowych. Śruby mocujące są wykonane ze stopu tytanowego. Na koła założono opony Pirelli P Zero 245/46, dzięki którym auto znakomicie trzyma się drogi. Koła modelu Sport mają unikalne srebrne wykończenie.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy