Skoda Octavia Combi - pierwsza jazda

Skoda Octavia w wersji kombi zawsze wyróżniała się ogromną przestrzenią bagażową. Jednak w najnowszej odsłonie jej bagażnik pobił wszelkie rekordy.

Octavia należy do najpopularniejszych aut w Polsce. W ciągu ostatnich ośmiu lat sześciokrotnie okazywała się najchętniej kupowanym modelem w naszym kraju. Testowaliśmy już jej najnowszą odsłonę w wersji liftback i wiele wskazuje na to, że sytuacja ta nieprędko się zmieni - właściwie pod każdym względem auto zyskało, a w niektórych wersjach jest nawet tańsze od poprzedniczki.

Od lipca walka o klientów będzie dla Skody jeszcze łatwiejsza, bo w jej salonach pojawi się wybierana przez co drugiego nabywcę Octavii wersja kombi. Z misją, by utrzymać tytuł najlepiej sprzedającego się kombi w Europie.

Reklama

Znany zestaw zalet

Praktyczniejsza odmiana rozmiarami odpowiada liftbackowi - jest jedynie o 4 mm wyższa. Należy zatem do największych kompaktów na rynku (choć wciąż jest mniejsza od Chevroleta Cruze'a Kombi czy Opla Astry ST).

Co za tym idzie - także jej wnętrze jest bardzo przestronne. Wygodnie mieści czterech rosłych mężczyzn albo piątkę podróżnych średniego wzrostu, a prowadzącemu zapewnia świetną pozycję za kierownicą.

Kokpit jest porządnie zmontowany i starannie wykończony niezłej jakości materiałami, jego
obsługa okazuje się bardzo nieskomplikowana.

Dopasowanie auta do własnych potrzeb ułatwi możliwość wyboru dwóch tonacji kolorystycznych wnętrza (ciemnoszara lub beżowa) oraz dwunastu lakierów nadwozia - z czego tylko cztery są odcieniami szarości lub czerni.

Octavia Combi będzie dostępna w siedmiu wersjach silnikowych - wszystkie charakteryzują się rozsądnym zapotrzebowaniem na paliwo, większość zapewnia dobre osiągi.

Jakby tego było mało, do wyboru będzie także odmiana z napędem wszystkich kół.

Główny atut

Największym atutem Octavii Combi jest jednak bagażnik - 610 l to wielkość nieznana rywalom. Ba, nawet wśród większych kombi - zaliczanych do klasy średniej i wyższej - tylko kilka potrafi przewieźć więcej.

Nie brak przy tym rozwiązań podnoszących funkcjonalność. Rozlokowanie bagażu ułatwia zestaw siatek, które można zamontować w wielu miejscach bagażnika, czy specjalne przegródki przypinane rzepami do jego podłogi. Jest też miękka półka rozwijana spod rolety.

Składana na pół i stawiana w pionie podłoga bagażnika pozwala podzielić przestrzeń na dwie części. Pod nią przewidziano schowek z miejscami np. na roletę czy poprzeczne belki bagażnika dachowego.

Powiększanie bagażnika ułatwia dźwignia do zdalnego składania kanapy, a kładzione oparcie prawego fotela pozwala przewieźć długie przedmioty.

Zapowiada się kolejny rynkowy hit czeskiej produkcji.

Skoda Octavia z napędem 4x4

Dane techniczne: Skoda Octavia Combi

Wersje1.2 TSI 851.2 TSI 1051.4 TSI1.8 TSI1.6 TDI 901.6 TDI 1052.0 TDI
Silnikbenzynowy,
turbo
benzynowy,
turbo
benzynowy,
turbo
benzynowy,
turbo
turbodieselturbodieselturbodiesel
Pojemność
skokowa
1197 cm31197 cm31395 cm31798 cm31598 cm31598 cm31968 cm3
Układ
cylindrów/zawory
R4/8R4/8R4/16R4/16R4/8R4/8R4/16
Moc maksymalna86 KM/4300105 KM/4500140 KM/4500180 KM/510090 KM/4200105 KM/3000150 KM/3500
Maksymalny
moment obrotowy
160 Nm/1400175 Nm/1400250 Nm/1500250 Nm/1250230 Nm/1500250 Nm/1500320 Nm/1750
Osiągi
Prędkość
maksymalna
178 km/h193 km/h212 km/h229 km/h183 km/h191 km/h216 km/h
Przyspieszenie
0-100 km/h
12,2 s10,5 s8,5 s7,5 s12,3 s11,0 s8,6 s
Zużycie paliwa
w l/100 km*
6,6/4,5/5,36,0/4,5/5,16,5/4,6/5,37,1/4,8/5,75,2/3,5/4,14,6/3,3/3,85,1/3,7/4,2
Cena63 500 zł67 100 zł72 850 zł86 350 zł75 200 zł78 550 zł92 050 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Marcin Laska

Skoda Octavia III - PIERWSZA JAZDA

Nowa Skoda Octavia Combi - WIADOMOŚCI

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy