"Siódemka" czwartej generacji

BMW serii 7 jest nową propozycją monachijskiego koncernu na luksusowego i mocnego sedana. Flagowiec BMW czwartej generacji może poszczycić się ulepszeniami w każdej dziedzinie: w jakości, elegancji, bezpieczeństwie, osiągach oraz w stylistyce wnętrza i nadwozia. Mocnymi punktami nowej limuzyny są 4,4-litrowy silnik o mocy 333 KM, system iDrive integrujący kierowcę z pojazdem oraz rozwiązania ISIS, HPS II i aktywne zagłówki w dziedzinie bezpieczeństwa.


Moc...


Rewolucyjny silnik V8 współpracujący z pierwszą na świecie sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów stawiają nowe BMW serii 7 na górnej półce luksusowych sedanów po względem osiągów. 4,4-litrowy napęd umieszczony pod maską modelu 745i odbiega klasą od swojego poprzednika. Poprawiono moc, elastyczność i efektywność jednostki. System sterowania zaworów stworzyła firma "Double VANOS", a ich konstrukcją zajął się "Valvetronic". Dzięki współpracy z tak znanymi producentami nowy napęd V8 przy pojemności 4,4 litra osiąga moc 333 KM.

Reklama

Tuż obok nowoczesnego silnika znajduje się, zastosowana po raz pierwszy w samochodzie sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Wykorzystuje ona technologię "zmiana po przewodzie" i jest sterowana przy pomocy dźwigni umieszczonej obok koła kierownicy. Dzięki tej przekładni nowe BMW serii 7 możemy rozpędzić od 0-100 km/h w czasie 6,3 sekundy i podróżować nim z prędkością maksymalną 250 km/h.


Luksus...

Najważniejszą rolę w uzyskaniu jak najlepszego komfortu podczas jazdy odgrywa system iDrive, pozwalający na maksymalne zintegrowanie kierowcy z samochodem. W jego zakres wchodzą ulepszenia konstrukcyjne oraz nowe technologie, które zwiększają użyteczność auta i umilają kierowcy podróż w poczuciu komfortu.

Podstawową różnicą w nowym modelu serii 7 jest zreorganizowany i bardziej ergonomiczny zestaw przełączników. Elementy, które są najczęściej wykorzystywane podczas jazdy umieszczono w bezpośredniej bliskości kierownicy i w środkowej części deski rozdzielczej. Większość pozostałych sterowników urządzeń, takich jak nawigacja, telefon, klimatyzacja czy system nagłaśniający, ulokowano na konsoli centralnej. Współpracują one z wyświetlaczem umieszczonym na środku deski rozdzielczej. System iDrive oznacza zatem łatwy i szybki dostęp kierowcy do wszystkich potrzebnych w czasie jazdy urządzeń.


Bezpieczeństwo?

To z czego zawsze słynęły samochody BMW serii 7 to pasywne bezpieczeństwo. Najważniejsze jego elementy w nowej ofercie monachijskiego koncernu to system HPS II, mający za zadanie nadzorowanie współpracy opcjonalnych bocznych poduszek w drzwiach tylnych z układem jezdnym pojazdu, dzięki czemu zapobiega ewentualnym obrażeniom pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach. W przypadku uderzenia z tyłu, podróżujących ochronią aktywne zagłówki. W USA nowe BMW serii 7 wyposażone zostanie w specjalny system ochrony kolan. Polega on na dodatkowych poduszkach powietrznych umieszczonych przed nogami kierowcy i pasażera, które chronią kolana w momencie wypadku. Elementem, który koordynuje wszystkie systemy pasywnego bezpieczeństwa jest ISIS (Intelligent Safety and Information System). Składa się on z ogromnej liczby różnego rodzaju sensorów, które odpowiadają za jak najlepsze odczytywanie danych podczas jazdy i podczas wypadku.


Już wkrótce?

Nowe BMW serii 7 oficjalnie zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie (IAA) we wrześniu, a w sprzedaży w europejskich salonach znajdzie się miesiąc później. Amerykańska premiera modelu 745i będzie miała miejsce na Salonie Samochodowym w Detroit w styczniu przyszłego roku. W tym samym miesiącu wejdzie do sprzedaży w Ameryce Północnej.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama