Renault Clio Grandtour - pierwsza jazda

Gama nowego Clio została poszerzona o miejskie kombi.

Na rynku nie ma zbyt wielu samochodów miejskich z nadwoziem typu kombi, a ze świecą szukać w tej grupie ładnego auta. Tymczasem trzeba przyznać, że Renault również w odmianie Grandtour udało się zachować atrakcyjny wygląd znany z hatchbacka.

Rozstaw osi nie uległ zmianie, ale nadwozie wydłużono o ponad 20 cm, dzięki czemu wzrosła praktyczność auta. Już Clio w wersji hatchback jest pojemne, a w kombi mamy do dyspozycji ponad 440-litrowy bagażnik (włączając w to schowek pod jego podłogą). Składając asymetrycznie dzieloną tylną kanapę przestrzeń można powiększyć do prawie 1400 l, a jej maksymalna długość (od schowka z przodu do klapy bagażnika) wynosi niemal 2,5 m.

Reklama

Wnętrze Clio Grandtour jest tak samo wesołe i praktyczne, jak w wersji pięciodrzwiowej. Dzięki ciekawej stylizacji i żywym kolorom nie przeszkadzają nawet twarde tworzywa sztuczne użyte do jego wykończenia. Na konsoli środkowej króluje jedna z dwóch wersji dotykowych ekranów o przekątnej 7 cali. Wygoda obsługi tańszego z nich (Media-Nav) jest dyskusyjna, zdecydowanie bardziej funkcjonalny jest dostępny za dopłatą R-Link wyposażony w dodatkowe przyciski.

Cieszy fakt, że zachowano poprawne własności jezdne hatchbacka. Grandtour prowadzi się bezpiecznie i przyjemnie, zachowując wysoki komfort jazdy. Znakomicie pasuje do niego 90-konny turbodiesel 1.5 dCi. Jest elastyczny, przyspiesza chętnie już przy niskich obrotach i charakteryzuje go wysoka kultura pracy. Zadyszki dostaje dopiero na autostradzie, tam też przydałaby się 6-stopniowa skrzynia biegów.

Niestety, ta wersja jest w tej chwili najdroższą w gamie. Klienci o mniej zasobnych portfelach muszą wybierać spośród innych jednostek napędowych. Najtańsze są benzynowe odmiany z silnikiem 1,2 l (75 KM) i turbodoładowanym trzycylindrowym 0,9 l (90 KM). Niedługo do oferty ma dołączyć nowa benzynowa, także turbodoładowana jednostka o pojemności 1,2 l (120 KM), współpracująca z dwusprzęgłową skrzynią EDC.

Na koniec ostatnia dobra wiadomość - Clio w wersji kombi jest niewiele droższe od hatchbacka. Jego ceny rozpoczynają się poniżej 43 tys. zł.

Dane techniczne: Renault Clio Grandtour

Wersja1.20.9 TCe 901.5 dCi 751.5 dCi 90
Silnikbenzynowybenzynowy, turboturbodieselturbodiesel
Pojemność skokowa1149 cm3898 cm31461 cm31461 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R3/12R4/8R4/8
Moc maksymalna75 KM/550090 KM/525075 KM/400090 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy107 Nm/425090 Nm/5250200 Nm/1750220 Nm/1750
Osiągi
Prędkość maksymalna167 km/h182 km/h168 km/h178 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h14,5 s12,2 s14,3 s11,6 s
Zużycie paliwa w l/100 km*7,0/4,7/5,55,6/3,9/4,54,3/3,2/3,64,1/3,3/3,6
Cena43 950 zł52 500 zł53 450 zł60 250 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Łukasz Kifer

Używane Renault Kangoo II (2008-) - OPINIE

Renault Clio Grandtour od 43 950 zł - WIADOMOŚCI

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy