Prawdziwie amerykański kabriolet

Ford zaprezentował na salonie w Chicago nowy pojazd koncepcyjny - kabriolet, oparty na konstrukcji modelu Marauder, którego już niebawem zobaczymy w sprzedaży. Marauder to czterodrzwiowy, luksusowy sedan, sięgający swoją historią lat 60. Wersja 2003 tego modelu trafi do sprzedaży już tego lata pod szyldem należącej do koncernu Forda marki Mercury. Kabriolet jest natomiast jedynie prototypem, którego przyszłość stoi jeszcze pod znakiem zapytania. Wszystko zależy od opinii publiczności i zainteresowania, jakim będzie się on cieszył na takich salonach jak Chicago.


Auto z otwartym dachem będzie napędzane turbodoładowanym silnikiem V8 o pojemności 4,6 litra i mocy 335 KM. Samochód zachował pełne wymiary sedana, przez co nawet pasażerowie siedzący z tyłu nie mają problemów ze znalezieniem miejsca na nogi. Marauder Convertible jest typowo amerykańskim pojazdem - muskularnym, nowoczesnym, ekologicznym, bezpiecznym i oferującym dobrą dynamikę i kontrolę jazdy. Posiada on 18-calowe, 10-szprychowe aluminiowe obręcze kół z oponami BFGoodrich o rozmiarach 235/50WR z przodu i 245/55WR z tyłu. Napęd przeniesiony został na tylne koła.

Reklama

Amerykański kabriolet będzie dostępny w błyszczącej czarnej barwie. Elegancję podkreślają takie elementy jak: ciemne wstawki w szkłach reflektorów, wysokiej klasy światła przeciwmgłowe, dwie chromowane końcówki układu wydechowego o średnicy 3 cali oraz wytłoczony na tylnym zderzaku napis "Marauder". Obniżone przednie zawieszenie nadało całemu pojazdowi sportowego, agresywnego charakteru. Wnętrze auta to połączenie sportu i komfortu. Kubełkowe fotele obito elegancką czarną skórą. W standardzie zamontowano elektrycznie sterowane pedały gazu i hamulca, aby kierowcy o różnym wzroście mogli się wygodnie dopasować do samochodu.

W dziedzinie bezpieczeństwa Maraudera Convertible wyposażono w hamulce tarczowe z nowoczesnym systemem antyblokującym, boczne poduszki powietrzne oraz system bezpieczeństwa PSS (Personal Safety System). Elektroniczne urządzenie odpowiada za bezpieczeństwo kierowcy i pasażera siedzącego na przednim fotelu. W jego skład wchodzą takie elementy jak: dwustopniowe poduszki powietrzne z przodu, czujniki zapięcia pasów bezpieczeństwa, czujniki sprawdzające wagę zajmujących przednie fotele, czujnik wysokości siedzenia kierowcy i napinacze pasów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy