Outback na 2002

Subaru Import Polska wprowadza na rynek Polski zmodernizowaną wersję swego najbardziej ekskluzywnego modelu Outback. Zainaugurował on powstanie nowego typu samochodów znanych dzisiaj ogólnie pod nazwą SUW (Sports Utility Wagon), czyli pojazdów bazujących na osobowych kombi, lecz przystosowanych także do poruszania się w lżejszych warunkach terenowych. Koncepcja ta, która znalazła w międzyczasie naśladownictwo wśród tak znanych producentów jak Volvo, Audi czy BMW staję się coraz bardziej popularną wśród nabywców ekskluzywnych samochodów.


Niezaprzeczalnym atrybutem Outbacka jest, oprócz najwyższego poziomu komfortu, możliwość jego wszechstronnego użytkowania: najbardziej popularną w Polsce wersją H6 można bezpiecznie podróżować po niemieckich autostradach z prędkościami powyżej 200 km/h, ale także bezproblemowo poruszać się po zasypanych śniegiem polskich drogach (i bezdrożach).

Model 2002 - zgodnie z tradycją Subaru - uległ zewnętrznie jedynie niewielkim zmianom kosmetycznym, podczas gdy główna uwaga producenta poświęcona została dalszemu doskonaleniu strony technicznej.

Reklama


Karoseria

Unowocześnieniu uległa stylistyka przedniego zderzaka, reflektorów i kierunkowskazów. W połączeniu z chromowanym obramowaniem atrapy wlotu powietrza przód samochodu zyskał bardziej wyrazisty, dynamiczny charakter.


Kabina pasażerska

Wzrost komfortu wyposażenia zawiera wprowadzenie bezstopniowej regulacji podparcia kręgosłupa lędźwiowego, oraz zastosowanie podwójnego licznika przebiegu dziennego. Ponadto zmieniona zastała konstrukcja tylnego zagłówka, dzięki czemu zdecydowanie poprawiła się widoczność w lusterku wewnętrznym. Outback H6 został ponadto wyposażony w szeroki tylny podłokietnik, elektroniczny system oświetlenia liczników oraz szlachetniejsze materiały wykładziny konsoli środkowej.


Technika

Dokonane zmiany techniczne raz jeszcze potwierdzają koncentrację Subaru na doskonaleniu własności jezdnych, a co za tym idzie dalszemu podnoszeniu poziomu aktywnego bezpieczeństwa. Konstrukcja pokrywy silnika została zmieniona ze stalowej na aluminiową, dzięki czemu uzyskano dalsze obniżenie środka ciężkości; w połączeniu ze zoptymalizowaną geometrią zawieszenia osiągnięto poprawę prowadzenia samochodu w zakrętach (zmniejszenie podsterowności) i przy szybkich zmianach pasa ruchu. Ponadto zmniejszona została tendencja do "nurkowania" przy awaryjnym hamowaniu. Ta ostatnia cecha oraz udoskonalenie systemu hamulcowego i wprowadzenie systemu ABS najnowszej generacji zapewnia możliwość bardziej efektywnego unikania niebezpiecznych sytuacji drogowych.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom amatorów sportowej jazdy wprowadzono w modelach H6 i 2.5 Luxus automatik możliwość wyłączania systemu kontroli trakcji i dynamicznej stabilizacji samochodu: efektownym bocznym poślizgom (mamy nadzieję, że kontrolowanym) nie stoi już nic na przeszkodzie. Zastosowano także hydrauliczne zawieszenie znanych z nadzwyczajnej kultury pracy silników "bokser" w celu dalszej poprawy akustyki samochodu.


Ceny, wprowadzenie na rynek

Pomimo wprowadzonych udoskonaleń ceny Outbacka nie ulegają zmianie i zawierają się w granicach od 155 000 zł (z silnikiem 2.5l/156 KM) do 210 000 zł (H6 3.0l/210 KM). Nowy Outback będzie dostępny w autoryzowanych salonach Subaru od końca stycznia 2002

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy