Nowy mieszczuch Forda

W rodzinie niewielkich samochodów miejskich Forda narodziło się nowe dziecko. Rodzice dali mu na imię Fusion, gdyż doskonale wtapia się w otoczenie. Jest to niemal jednobryłowy pojazd zaliczany do segmentu UAV (Urban Activity Vehicle - miejski samochód wielofunkcyjny), który łączy w sobie cechy minivana i auta SUV. Głównymi atutami Forda Fusion, są podobnie, jak u zaprezentowanego niedawno konkurenta - Opla Merivy niewielkie wymiary zewnętrzne, a całkiem pakowne wnętrze. TUTAJ zdjęcia Forda Fusion.


Ford Fusion Concept pojawił się po raz pierwszy 11 września 2001 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Prototyp został przyjęty z dużą życzliwością i zainteresowaniem zebranej publiczności. Taka reakcja popchnęła koncern do dalszych prac nad Fusionem. Efekty tych prac mamy już dziś. Szefowie Forda zapowiedzieli bowiem, że ten niewielki pojazd miejski wejdzie na stałe do produkcji. Jego debiut wyznaczono na marcowy salon samochodowy w Genewie.

Fusion oferuje swoim nabywcom cechy idealnego samochodu miejskiego. Ma przestronne wnętrze, które może pomieścić całą rodzinę, niewielkie wymiary zewnętrzne ułatwiające parkowanie i poruszanie się po ciasnych uliczkach, gwarantuje wysokie standardy bezpieczeństwa, komfort, wysoko umieszczoną pozycję kierowcy, co poprawia widoczność oraz ekonomiczność. Nowoczesna stylistyka nadwozia i przestronne wnętrze może odpowiadać bardzo wielu różnym typom odbiorców. Ford kieruje jednak swój pojazd do młodych rodzin mieszkających w miastach, dla których sprytny, niewielki, niedrogi i funkcjonalny samochód jest rozwiązaniem codziennych problemów z komunikacją.

Wymiary zewnętrzne Forda Fusion (4020 mm długość, 1708 mm szerokość i 1503 mm wysokość) zapewniają wystarczającą ilość miejsca dla czteroosobowej rodziny, psa i ich bagażu. Samochód posiada bagażnik o pojemności 337 litrów, który może zostać powiększony poprzez złożenie tylnych siedzeń. Można je podzielić w stosunku 60/40 i położyć zupełnie płasko z podłogą.

Reklama

Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwa inteligentny system ochrony. W jego skład wchodzą dwustopniowe poduszki powietrzne z przodu, wzmocniona konstrukcja nadwozia, trzystopniowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich pięciu siedzeniach oraz opcjonalnie montowane poduszki boczne i kurtynowe poduszki okienne rozciągające się na całą długość wnętrza od słupków A do C.

Do napędu Forda Fusion przygotowano trzy silniki. Pierwszym z nich jest lekka, aluminiowa jednostka wysokoprężna 1.4 Duratorq TDCi pracująca w systemie common-rail. Dysponuje ona mocą 68 KM i maksymalnym momentem obrotowym 160 Nm. Da kolejne napędy to 16-zaworowe benzynowe silniki Duratec wykorzystywane już w Focusie i w nowej Fieście. Pierwszy o pojemności 1,4 litra dysponuje mocą 80 KM, drugi z pojemności 1,6 litra osiąga moc 100 KM.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy